BarbieCommercial

De nieuwe reclamespot voor Barbie is vermoedelijk de beste die Mattel ooit op de wereld losliet. Zelfs voor wie de deuren van Barbies Dreamhouse al jaren geleden achter zich dichttrok.

‘s Werelds beroemde speelpop is klaar voor een imagoswitch. Voorbij zijn de dagen waarin Barbie enkel een modepopje met de ideale maten en een leuk koppie was. Mattel ziet in Barbie immers een inspirerend rolmodel dat tijdens het spelen de ambities van jonge meisjes aanwakkert. Want wanneer een meisje met Barbie speelt, fantaseert ze over alles wat ze kan bereiken in het leven, klinkt het bij Mattel. Naast jonge meisjes inspireren, wil het Amerikaanse bedrijf natuurlijk ook Barbies verkopen want sinds de beroemde blondine de kaap van 50 overschreed, kreeg Mattel te kampen met dalende verkoopcijfers. Een wijziging in het oppervlakkige imago van Barbie zou daar verandering in moeten brengen. Hiervoor deed Mattel een beroep op de diensten van branding expert Richard Dickson, de man die in de jaren ’90 Barbie weer op de kaart zette. Krijg jij al zin in een middagje spelen met ‘dierenarts’, ‘professor’ en ‘zakenvrouw’ Barbie?


LEES OOK: Flatgate, Barbie trapt de schoenen uit.

LEES OOK: Barbie verovert de modewereld

LEES OOK: Verrassende job in de mode – stylist van Barbie

Om maar even te vergelijken:

‘Barbie’s small and so petite, her clothes and figure look so sweet’

 

1993

https://www.youtube.com/watch?v=z7szyfaxgEQ

 

2000