De Belgische modeketen JBC ontwierp samen met twee Belgische topmodellen met internationale faam een feestelijke en persoonlijk getinte collectie voor Designers Against Aids. Benieuwd wie ze aan de haak sloegen?
Niemand minder dan Yumi Lambert en Cesar Casier kropen mee achter de ontwerptafel. Voor het vijfde jaar op rij voeren JBC en Designers Against Aids samen campagne om jongeren te sensibiliseren over veilig vrijen. Het resultaat zijn twee feestelijke collecties die de persoonlijke levensstijl van de topmodellen weerspiegelen.
Yumi - die campagnes en catwalks van onder meer Chanel en Victoria's Secret sierde - is voor een kwart Japans en vond het belangrijk om elementen van haar roots te verwerken in de ontwerpen. De kersenbloesemprint op de blazer is hier het resultaat van.
Cesar is naast een veelgevraagd model ook een echte foodie en blogger. Zijn collectie is naar eigen zeggen een weerspiegeling van zijn kleerkast en typeert zijn levensstijl: high fashion én comfortabel. Signature items uit zijn collectie zijn onder meer oversized sweaters, t-shirts met opgerolde mouwen en blazers.
"Het was een evidente keuze om voor Yumi en Cesar te kiezen", verklaart Ninette Murk oprichtster van DAA. "Als topmodellen zijn Yumi en Cesar voor velen een rolmodel, ze zijn jong, ze hebben oog voor mode en bereiken een groot publiek via sociale media. Hierdoor zijn zij de ideale DAA-ambassadeurs om jongeren bewust te maken van de gevaren van onveilig vrijen en het belang van veilig vrijen nogmaals in de verf te zetten.”
Deze exclusieve collecties van Cesar Casier en Yumi Lambert zijn vanaf 19 november verkrijgbaar in alle JBC filialen. Vijventwintig procent van de opbrengst van deze collecties gaat naar Designers Against Aids.
Share safely #YumiCesarforJBC