Sinds 1992 is oktober Pink Ribbon-maand, een initiatief dat ook de beautywereld niet is ontgaan. Ook dit jaar steunen heel wat beautymerken de actie tegen borstkanker door een reeks originele (roze) producten op de markt te brengen.
De Breast Cancer Awareness-campagne (BCA) is eigenlijk het kindje van The Estée Lauder Companies, die de campagne ontwikkelden om mensen meer bewust te maken over de gevaren van borstkanker. In 1992 riepen Evelyn H. Lauder en Alexandra Penney het roze lintje – de Pink Ribbon – in het leven. Tegenwoordig is het lintje het wereldwijde symbool voor de strijd tegen borstkanker. Het thema van dit jaar “Samen staan we sterker” probeert de focus van bewustwording te verleggen naar meer actie. Allerlei beautymerken dragen graag hun steentje bij aan de campagne en brengen in oktober enkele ‘roze’ producten op de markt. Wij zetten de leukste op een rijtje.
OPI en Planet Parfum sloegen de handen in elkaar om een speciale Pink Ribbon-lijn te ontwikkelen. De nagellak-collectie bestaat uit de bekende lichtroze kleur ‘Pink-ing of You’, de glitterkleur ‘More than a Glimmer’ en nagelstickers met roze lintjes en diamantjes.
Ook niet-beautymerken dragen hun steentje bij. Eva Crauwels, de ontwerpster van Mia & Moi, werd zelf getroffen door borstkanker en draagt Pink Ribbon dan ook een warm hart toe. Zij ontwierp een prachtig juweel met strikje – want strikjes worden gemaakt van (roze) lintjes – dat past binnen de romantische, retro-stijl van het merk. De ketting bestaat in twee versies en is te koop vanaf 1 oktober. Bovenop deze juwelen ontwierp Eva nog een unieke keting. Die is gemaakt van roze zoetwaterparels en heeft een met diamantjes bezet strikje als hangertje. Deze ketting zal per opbod verkocht worden vanaf 1 oktober. De startprijs bedraagt 1000 euro.
Mia & Moi unieke Pink Ribbon ketting van roze zoetwaterparels met roos gouden strik en diamanten, prijs per opbod
stag. (CVT)