Dior kleurt Belgisch. Creatief Directeur Kris Van Assche koos de Antwerpse kunstenaar Rinus Van de Velde als een van zijn vier modellen voor de nieuwe campagne van Dior Homme. Ze schitterden intussen voor de lens van de fotograaf Willy Vanderperre, ook een Belg.
In een kort interview met De Standaard verklaart Rinus Van de Velde - bekend om zijn houtskooltekeningen - hoe Dior bij hem terecht is gekomen: 'Kris Van Assche kende blijkbaar mijn werk. De fotograaf en zijn man Olivier Rizzo, die ook de stilist was, volgen al een tijdje mijn werk.'
Het is niet de eerste keer dat de kunstenaar zelf model staat. Hij poseerde eerder al voor Paul Smith en Ermenegildo Zegna. Zelf ziet hij een fotoshoot als een interessant experiment en een leuke bijverdienste. Hij blijft er heel nuchter over: 'Als ik de foto's nu bekijk, zie ik mezelf echt als een personage. Het geld dat ik hiervoor krijg, investeer ik opnieuw in mijn werk.'