Goed nieuws voor alle sweater lovers, want België heeft er zonet een nieuw label bij. Bij Walldog draait alles rond betekenis, soul en authentieke verhalen.
Omdat het in een minilandje als het onze al eens koud is, kan je nooit genoeg sweaters en shirts in je kast hebben hangen (“je moet toch eens kunnen afwisselen?”). Vanaf 19 februari kan je bij Walldog terecht voor enkele prachtexemplaren. Wij zijn alvast fan!
Philippe Pelsmaekers is de oprichter en bezieler van het nieuwe label. Hij is een rasechte Antwerpenaar die uit de corporate reclamewereld komt en zijn kleerkast graag van wat extra betekenis wilde voorzien.
Authentieke verhalen van lokale winkels of straten van over de hele wereld worden voor de collectie vertaald naar logo’s of afbeeldingen. Nadien worden deze ontwerpen op t-shirts en sweatshirts gedrukt. Elk kledingstuk komt samen met een online video die het verhaal achter de print vertelt. Een deel van de opbrengst gaat integraal naar een lokaal goed doel en SOS kinderdorpen.
Deze leuke trailer zegt waar Walldog voor staat in 2 minuten:
De eerste collectie verschijnt vanaf 19 februari in meer dan 40 winkels in België en Nederland en in de webshop. Prijzen variëren tussen €39 – €49 voor een t-shirt en €89 voor een sweatshirt.
(stagiaire Sarah Van Damme)