Wat zijn voor jou de pro’s en contra’s van naaktfotografie?

Ik zie geen contra’s, ik vind dat wij als vrouwen één van de meest complexe creaties op aarde zijn. Precies daarom moeten wij in een zo puur mogelijke vorm worden weergegeven, wat voor mij dus “naakt” betekent. Veel mensen vergeten dat wij deel uitmaken van de natuur. Waarom schoonheid verstoppen?

Maak je wel eens een blooper mee op de set?

Ik werk meestal in een heel ontspannen en ongedwongen sfeer. Dat leidt uiteraard wel eens tot hilarische taferelen en aanstekelijke lachbuien. Wat enkel stimulerend voor de creativiteit werkt, als je het mij vraagt. Je moet jezelf kunnen relativeren, dat geldt voor vele zaken in de wereld.

marisa

Mike Steegmans

Leukste anekdote?

Ik besloot de herfst door te brengen in Los Angeles en ging er heen zonder een uitgestippeld plan. Vanaf het eerste moment voelde ik dat de kosmos goed zat, elke week opende zich een nieuwe deur naar een nieuwe samenwerking. Op een avond belandde ik zelfs op een rooftop party van Marilyn Manson. Tussen alle gekheid door ontmoette ik er mijn ‘kindred spirit’ (soulmate nvdr.). Ook al bleef het toen bij een oppervlakkig gesprek en een paar gestolen blikken (van wederzijdse erkenning), het toeval wilde dat we elkaar een paar weken later nog eens tegen het lijf liepen. Niet vanzelfsprekend in een stad van 10 miljoen inwoners… Sindsdien beleefden we samen de meest memorabele avonturen: roadtrips naar San Diego, Big Sur, San Francisco en een magische Maui-experience. We beslisten beiden onherroepelijk: “we will be two old ladies together”.

marisa

Marisa’s “kindred spirit”

Wilde plannen voor de nabije toekomst?

Op de agenda staan producties in Thailand, Brazilië en op de Canarische eilanden. De zomer breng ik door in Los Angeles en Hawaï. Verder zou ik graag zoveel mogelijk samenwerken met creatieve geesten en originele artiesten. Stilzitten zit er momenteel niet in, mijn partner en ik zijn volop bezig met het uitwerken van eigen producties. We zijn voortdurend op zoek naar nieuwe vormen van storybased marketing. 2016 belooft alleszins uitdagend te worden.