Topshop doet het met Pinterest, David Beckham gaat ontwerpen en Abercrombie herziet haar standaarden. Cos lanceert een kunstinstallatie in Gent.
David Beckham gaat zijn beroemde vrouw achterna en probeert het als designer. De ex-voetballer ontwierp een capsulecollectie voor het Britse Belstaff, geïnspireerd op bikers. Naar eigen zeggen is motorrijden altijd al een passie geweest, maar mocht hij die vroeger nooit volop najagen –alleen al het risico op gebroken ledematen, een ramp voor een topsporter… De ster kroop niet alleen achter de tekentafel, hij poseert ook vrolijk mee in de campagne van het label. Het resultaat van deze samenwerking ligt in maart 2014 in de rekken.
Topshop doet het voor haar eindejaarscampagne met Pinterest. Shoppers kunnen op de homepage van de keten binnenkort kiezen uit verschillende categorieën, “glitterliefde” bijvoorbeeld, net als op de sociale netwerksite. De gevonden producten kunnen vervolgens gepind, getweet of natuurlijk geshopt worden. De meest gepinde stukken komen in aanmerking voor extra voordelen. Enthousiaste pinners maken ook kans op allerhande prijzen, zoals een gratis winkeluitje bij Topshop.
Abercrombie & Fitch zet de eerste stap naar een gezonder beleid. Vanaf volgende lente brengt het label (eindelijk) grotere maten uit –lees: groter dan large. Een evolutie die enkele jaren geleden onmogelijk leek bij het label, dat er een weinig conventionele filosofie op nahield. Enkel slanke, zogenaamd coole mensen kwamen toen in aanmerking voor de looks. Dalende verkoopcijfers en een rampzalig imago dwingen CEO Mike Jeffries nu blijkbaar op zijn ideeën terug te komen.
COS beroept zich op kunst. Dit weekend stelt het label haar 'Mobiele Pop-up' installatie te kijk op DesignMarkt, de Gentse vintage designbeurs. De installatie, ontworpen door de Poolse studio Chmara Rosinke, combineert kunst met functionaliteit en zal een selectie uit de wintercollectie van het label tentoonstellen. Klik hier voor meer info over de DesignMarkt.