Schermafbeelding 2013-11-18 om 11.31.46Visueel geweld in M.I.A’s nieuwste clip, ingekleed door het Franse label Kenzo.

Rita Ora en Co zetten zich maar beter schrap, er is een nieuw stijlicoon in R&B-land opgestaan en haar naam is M.I.A. De Srilankese zangeres wist onlangs Donatella Versace te behagen met een originele capsulecollectie voor Versus, gebaseerd op fake Versace designs. Vandaag zet ze haar verovering van de modewereld verder met Kenzo.

Humberto Leon en Carol Lim, creatief duo van het huis, voorzagen haar nieuwste video Y.A.L.A. van de nodige looks en dat gaat niet ongemerkt voorbij. Blacklights, gouden make-up, glitters en oversized juwelen: dàt is hoe je Kenzo anno 2013 moet dragen. Een visueel spektakel, gedomineerd door de kenmerkende oogprint van het modehuis.

Y.A.L.A staat voor You Always Live Again, een knipoog naar het geloof in reïncarnatie van haar thuisland én een fijne belofte voor de toekomst: van M.I.A. en haar stijlperikelen zijn we nog lang niet af. Mooi zo.