Alles wat Kylie Jenner aanraakt lijkt in goud te veranderen. Propt ze haar Kardashian-waardige derrière in een nieuw jeansmodel, dan vliegen die de deur uit. Linkt ze haar naam en volle lippen aan een collectie lipsticks, dan kreunt het internet onder de bestellingen. Maar zijn een paar selfies met deze ooit populaire trucker hat op het hoofd voldoende om de nillies musthave een tweede leven te schenken? Wij hopen alvast van niet.
In de vroege jaren 2000 zag je ze overal. Eerst op de hoofden van zowat alle beroemdheden in Los Angeles en met een jaar of twee vertraging ook bij ons. We hebben het natuurlijk over de Von Dutch-trucker hat, het it-accessoire dat samen met Juicy Couture joggings, Uggs (ook die komen terug!), zijige lingerietopjes, bootcutjeans in combinatie met puntschoenen (party look!) het modebeeld kort na de eeuwwisseling kleurden. Maar zoals het wel vaker gaat met trendgebonden it-accessoires was ook de populariteit van de Amerikaanse pet geen lang leven beschoren. Eens de combinatie ‘oversized pet’ en ‘Bikkembergstruitje’ de vaste uitgaansoutfit van van feestende voetballers werd, was het einde in helemaal in zicht. Toen ook nog eens bleek dat de in 1992 overleden oprichter van het bedrijf Kenny Howard (aka Von Dutch) sympathiseerde met de nazi’s, kreeg het kledinglabel een enorme imagodeuk en verdwenen de petten voorgoed van de moderadar.
Brengt Kylie Jenner daar verandering in of was het een eenmalig experiment met een vondst ergens achterin de garderobes van haar ouders zussen?
Deze sterren waren in de nillies fan van het eerste uur.