Black_Orchid

Black Orchid

“Black Orchid was één van de favorieten van mijn vader. Die hangt gigantisch groot in de studio. Vaak is het: hoe simpeler de setting, hoe mooier het beeld. Het is moeilijk om dat simpele zo mooi te krijgen want voor velen is dat gewoon een vrouw die op een bank ligt, maar er wordt tegelijk op zoveel details gelet. Hij probeerde de perfectie in de vrouw te zoeken en speelde met verschillende texturen en achtergronden. Mijn vader was een perfectionist, iemand met een niet te stuiten visie. Hij kon een volledige dag werk in één beeld steken. Dat heeft hem ook zo ver gebracht, dat mogen we niet laten gaan.”

“Voor mijn vader was het ook niet belangrijk hoe mooi het model was. Vaak had de vrouw die het minst mooi de studio in kwam de beste interactie met hem. Voor hem was het belangrijk hoe iets van binnen naar buiten kwam. Hoe dit welbepaalde gevoel naar buiten kwam, dat was voor hem het ideale beeld. Het draaide niet om de vrouw zelf. Hij moest een connectie voelen met zijn modellen en dat is ook de reden waarom hij soms 10 tot 15 jaar met dezelfde vrouwen heeft samengewerkt. Hierdoor kon papa een bepaalde intimiteit weergeven en kreeg hij veel uit één bepaald model.”