Herken je het? Cursussen op je bureau waar je je nog doorheen moet worstelen, een prikbord vol post-it’s, om nog maar te zwijgen over die berg papierwerk… Beeld je in: hoe aantrekkelijk zou het zijn om de dag opgeruimd te beginnen?
Een tienstappenplan:
1. Orden je papierwerk
Orden je papierwerk, gooi weg wat niet belangrijk is en berg de rest netjes op. Overloop dagelijks alle input die je leven binnenkomt en stel je daarbij de volgende vragen:
- Gooi ik dit weg?
- Bewaar ik dit?
- Moet ik hiermee nog iets doen?
2. Geef je oplaadstation een plek.
Maak op je bureau of in een la een plekje waar je al je opladers verzamelt van telefoon, PDA en ander elektronisch gerei. Zo heb je alles bij elkaar liggen en hoef je er niet steeds naar op zoek. Bovendien is het geen slecht idee om ineens ook je snoeren op te ruimen. Met snoeropbergsystemen of simpel klitteband kun je de snoeren van PC, monitor, netwerk en USB makkelijk bij elkaar houden en uit het zicht werken.