Morgen opent Toast for a Cause de deuren. Marc Jacobs ontwerpt een T-shirt voor Kate Moss' Playboy cover, H&M brengt sportswear en in Bangladesh vindt opnieuw een tragedie plaats.
H&M breidt haar sportaanbod uit. Vanaf januari 2014 vind je er functionele en stijlvolle kledij voor een waaier aan verschillende disciplines. Hardloopkleding voor alle weersomstandigheden, quick-dry trainingskledij, comfortabele outfits voor body- and mind activiteiten zoals yoga en beschermende outdoor creaties. Zweedse Olympische atleten hielpen vooral de technische kant van de looks te verwezenlijken.
In Bangladesh is opnieuw een fabriek in vlammen opgegaan. Werknemers staken het vuur aan na de dood van een collega, volgens de boze massa het werk van de lokale politie. De fabriek, die onder andere voor GAP produceerde, was één van de grootste van het land, goed voor zo’n 18000 jobs. De veiligheidsproblemen en bijkomende rellen in Bangladesh zorgden dit jaar alleen al meermaals voor opschudding, een teken dat de problematiek nu echt wel internationaal onder loep moet worden genomen.
Vanaf morgen vind je op het Brusselse Stefaniaplein de Toast For A Cause pop-up bar en –shop, gesponsord door Moët & Chandon en Make-A-Wish, een organisatie die de dromen van zieke kinderen probeert waar te maken. Drie dagen lang wordt er feest gevierd voor het goede doel: per glas champagne wordt er 2€ geschonken aan de organisatie. In de pop-up shop kan je eveneens limited edition flessen kopen, speciaal voor de gelegenheid op de markt gebracht.
Ook Marc Jacobs is enthousiast over de Playboy cover van goede vriendin Kate Moss. Jacobs ontwierp een limited edition T-shirt om haar nieuwste verwezenlijking (nog meer) in de kijker te zetten. De shirts zijn te koop op marcjacobs.com http://www.marcjacobs.com/special-items/special-items/kateplaytee/kate-moss-playboy-tee?sort= , opbrengsten worden aan amfAR gedoneerd, een organisatie die het onderzoek naar AIDS steunt.