Sneeuwpret én -miserie bij Chanel, een nieuwe job voor Skei Ferreira en een digitale uitdaging voor Condé Nast.
Het drugsschandaal waarbij Sky Ferreira enkele maanden geleden betrokken raakte, legt haar dan toch geen windeieren. Het model is vanaf heden het nieuwe gezicht van cosmeticabedrijf Redken, ze stapt daarmee in de voetsporen van de Italiaanse blogster Chiara Ferragni. Een stijlbreuk voor het label, dat het voortaan dus met een opvallend grungy boegbeeld doet.
Morgen zou in Dallas het langverwachte Metier d’Arts defilé van Chanel moeten plaatsvinden, tenminste, als het weer het toelaat. Een onverwachte sneeuwstorm zorgde de voorbije dagen voor heel wat hinder en vertraging tijdens de organisatie van het defilé. Slechte wegen, een enorme stroompanne (270,000 mensen zonder stroom) én het hotel van de Chanelcrew dat in vlammen opgaat: Karl en zijn team stonden zelden voor hetere vuren. Wij duimen ondertussen dat het notoire defilé morgen alsnog doorgaat.
Ironisch gezien staat Karl Lagerfelds meest recente zijproject ook volledig in het teken van sneeuw. De ontwerper opent deze maand een pop-up shop in Courchevel en gaf voor de gelegenheid een make-over aan het mondaine ski-oord. Skieërs, snowboarders en ander glijgraag volk worden voortaan in Chanelliftjes de berg opgehesen.
Condé Nast gaat het online shopping avontuur aan. De Amerikaanse uitgever is vooral bekend om zijn glossy magazines als Vogue en Lucky. Na een tijdje te hebben geïnvesteerd in webshops over de hele wereld, kondigt het bedrijf aan een eigen e-commerce project uit te werken. Daarvoor werd Frank Zayan, reeds verantwoordelijk voor de online variant van de Galeries Lafayette, onder de arm genomen. Een webstek met de favorieten van Anna Wintour en de rest van de Vogue US redactie? Yes please!