De meest geinstagrammede koffie ter wereld. #coffeeinacone
Wat als je een marketingspecialist en barista een koffie laat ontwerpen? Dat kan niet anders dan een virtuele hit worden.
Dayne Levinrad – door de week marketing executive, tijdens het weekend barista bij The Grind Company in Johannesburg – kwam op het lumineuze idee om drie universele “food porns” – koffie, chocolade en ijs – te combineren in een hoorntje.
Al snel realiseerde hij zich dat het proces niet zo eenvoudig was. Je kan namelijk niet zomaar hete vloeistof in een ijshoorntje kappen zonder het hele spel smelt. Het vergde heel wat onderzoek, de aankoop van een eigen wafelijzer (voor de hoorntjes) en een ijsmachine, én ervaring om tot de oplossing te komen: door verschillende soorten bloem te mengen voor het hoorntje en verschillende soorten chocolade te combineren, slaagde hij er in een koffiehoorntje te creëren dat toch voor de volle 10 minuten stand kan houden.
Wat doe je binnen die tijdspanne? Juist: je sipt, Snapt, Instagramt tot je er bij neervalt (of liever: je hoorntje). Niet verwonderlijk: de #coffeeinacone hashtag was meteen trending.
Nieuw-Zeeland, Los Angeles en Berlijn zijn volop bezig met hun eigen versies van de koffie cones. Nu nog wachten op een gedreven Barista uit België…
De mooiste #coffeeinacoins:
LEES OOK: De 15 grootste geheimen van barista’s