‘Voor ons geen modeblogger, maar wel een wereldse man met een eigen stijlgevoel.’
Terwijl heel wat kledingmerken anonieme modellen, it-girls en bekende koppen inruilen voor online influencers, kiest kledingketen voor een televisiegezicht van eigen bodem. Niemand minder dan Tom Waes wordt de komende seizoenen het gezicht van de mannencollecties bij de multimerkenketen. De avonturier is dan wel geen online beroemdheid met een eindeloze stroom volgers maar dat kan het merk niet deren. ‘Wij kozen voor Tom als ambassadeur omdat we vinden dat we een gelijkaardige visie hebben. Hij durft buiten de lijntjes kleuren, net als wij.’
Ook Waes zelf, die momenteel de laatste hand aan het derde seizoen van zijn alternatieve reisprogramma ‘Reizen Waes’ legt, kan zich vinden in de samenwerking. ‘Ik moet me niet forceren om deze merken dragen, dus die match is wel goed gelukt. De foto’s werden bovendien genomen door kunstfotograaf Kurt Stallaert. Ik heb thuis toevallig iets van hem hangen. Toen ik hoorde dat hij de shoot ging doen, was ik dan ook heel tevreden.’
Een rasechte fashion addict is Tom Waes echter niet. ‘Ik ben een typische man op het gebied van shoppen. Ik kijk wel naar wat ik aantrek, hoor, maar ik ben iemand die snel en efficiënt kan shoppen. Ik kan een winkel binnengaan en zeggen: deze broek wil ik. Ik ga dan ook niet meer verder zoeken. Ik ben zo iemand die een trui ziet, en die dan in vier kleuren koopt.’
Zijn eigen kledingstijl beschrijft de meest recente Slimste Mens dan ook als sober. ‘Als Jani mijn kleerkast zou opentrekken, zou hij zeggen: ‘Goed, maar niet avontuurlijk’ (lacht). Ik ben eerder klassiek wat kleding betreft. Maar ik probeer het altijd stijlvol te doen.’