Babyboom in sterrenland: Alexa Chung verwacht een kledinglijn, net als Kanye Wests sidekick. Beyoncé's kindje blijkt dan weer een parfum te zijn. Verder positief nieuws voor dierenrechten: H&M doet het voortaan zonder angorawol.
Alexa Chung is in blijde verwachting van haar eigen kledinglijn. De Britse it-girl probeert het project al sinds 2012 van de grond te krijgen, het lijkt erop dat 2014 eindelijk haar jaar wordt. Na een eigen boek, samenwerkingen met labels als Eyeko en een hoop beroemde campagnes mag ze dus ook achter de tekentafel kruipen. “Mijn allereerste nine-to-five job,” liet ze optekenen bij Vogue UK.
Kanye West krijgt concurrentie uit zijn eigen team. Virgil Abloh, creatief directeur van de ster, lanceert een kledinglijn. Abloh is verantwoordelijk voor de merchandising en concepten van Wests show, maar liet zich in het verleden al meermaals verleiden tot modeprojecten. Zijn eigen lijn, waarnaar insiders nu al reihkalzend uitkijken, betekent evenwel een stijlbreuk: de man liet zich naar eigen zeggen inspireren door niemand minder dan Martha Stewart… “Ik wil espadrilles in de hood introduceren,” klinkt het op Style.com.
H&M houdt woord. Na het verschijnen van een schokkend filmpje over de productie van angorawol, beloofde het label een duchtig onderzoek naar haar eigen leveranciers te voeren. Het verdict is simpel: omdat het bedrijf niet kan garanderen dat de geleverde wol op een diervriendelijke manier werd geproduceerd, zal het voortaan geen producten in angora meer aanbieden. Een drastische maatregel én een overwinning voor dierenactivisten.
Beyoncé heeft de laatste tijd niet stilgezeten. Na een volledig nieuw album lanceert de zangeres ook een nieuw parfum. Ze is daarmee aan haar derde geurtje toe, eentje dat –als het dezelfde lijn als haar voorgangers volgt- potten zal breken op de cosmeticamarkt. PR-praatje van dienst: het parfum draait volledig rond vrouwelijke kracht en de moed om als vrouw je talenten ten volste te beleven.”…