En die heeft voor het eerst in het 57-jarige bestaan van de beroemde speelpop geen ‘thigh gap’.
LEES OOK: Mattel lanceert curvy Barbie
‘Nu kan iedereen Barbie zijn’, aldus Ashley Graham bij de in ontvangstname van haar eigen miniatuurpop. Die heeft dijen die elkaar raken, een buikje en ronde heupen. Mattel schiep de pop naar het evenbeeld van het plussize model dat al de cover van Sports Illustrated sierde en zet hier nog verder in op diversiteit en body positvity. Vorig jaar lanceerde de speelgoedgigant nog een collectie speelpoppen met verschillende lichaamstypes en huidskleuren. Zo is er een Barbie waarin iedereen zich kan herkennen.
De Ashley doll heeft voor het eerst in de 57-jarige geschiedenis van ‘s werelds beroemdste vriendin geen ‘thigh gap’ – of spleet tussen de dijen. Cellulitis valt er evenwel niet te bespeuren op de billen van de pop. Al wou Graham dat wel. ‘Ik had graag een pop met cellulitis gezien maar dat gaat niet zo goed samen met plastiek. Ik wou dat mijn Barbie er zo realistisch mogelijk uitzag,’ vertelde het model aan The Hollywood Reporter. ‘Maar de dijen raken elkaar, zo wil ik aan jonge meisjes duidelijk maken dat dat helemaal niet erg zijn. Ook al zegt het heersende schoonheidsideaal iets anders.’
LEES OOK: Jongetje met hanenkam is ster uit nieuwe Barbie campagne
Een video die is geplaatst door A S H L E Y G R A H A M (@theashleygraham) op
Hoewel wij niet kunnen wachten om verhaallijnen met de Ashley doll in de hoofdrol uit te denken, zal de pop helaas niet in de winkel verkrijgbaar zijn. De mini Ashley maakt deel uit van Mattels ‘Sheroes’-collectie, een lijn met exclusieve poppen gebaseerd op inspirerende vrouwen. Ook regisseur Ava Duverney, actrice en zangeres Kristin Chenoweth, journalist Eva Chen en actrice Emmy Rossum kregen in het verleden al een eigen Barbie.