Paola, Mathilde, Claire, Maximà,…: steeds opnieuw vinden ze hun weg terug naar Natan. Sinds Vermeulen koningin Paola in de jaren tachtig voor het eerst mocht kleden, ging de bal aan het rollen. Tegenwoordig is het etiket van het huis meer een regel dan een uitzondering in koninklijke garderobes.
Hoog bezoek wordt op de eerste verdieping in een privé salon ontvangen, een ruimte die net als de winkel de sfeer van de grand hotels van weleer uitademt. “Vrouwen wandelen hier als het ware een droom binnen. Ze moeten op hun gemak zijn in een gesofisticeerde, luxueuze omgeving,” aldus Vermeulen.
Vermeulens vorming als interieurarchitect laat zich meteen gelden: “Voor mij vormen kunst, architectuur en mode één geheel.” Lichtinval en heldere kleuren zijn belangrijk om de klant een accuraat beeld te geven. Een bont schilderij -“Heb ik van een rommelmarkt, het kader kostte meer dan het werk!”- zorgt voor een vrolijke noot, terwijl Chinese meubeltjes –eveneens op de markt gescoord gescoord- het boudoir gevoel accentueren. Aan de muur hangen gravures van de Belgische artiest Piere Alechinsky en we moeten al onze wilskracht oproepen om ons toch maar niet in de uitnodigende ligzetel te vleien.