Guerlain lanceert binnenkort een gloednieuw parfum én gaat hiervoor in zee met een gloednieuwe ambassadrice. En geloof ons, deze beroemde schoonheid is niet de minste.
Niemand minder dan Angelina Jolie zal het nieuwe gezicht van het al even nieuwe parfum en de bijhorende campagne van Guerlain worden. Het Franse huis brengt in maart voor het eerst in vijf jaar een gloednieuwe geur (en dus geen speciale editie van bestaande geuren) op de markt en pakt het project waarmee het maison terug naar de roots van het huis wil gaan, groots aan.
Een groots project, vraagt om een grootste naam en daarom trok het team van Guerlain naar helemaal naar Cambodja, waar Jolie verbleef voor de opnames van haar nieuwe film, om de actrice over de streep te trekken. Een herinnering aan het Guerlainpoeder waarmee Angelina’s moeder zich tijdens haar kinderjaren opmaakte, gaf uiteindelijk de doorslag. Het is de eerste keer dat Jolie haar naam en gezicht aan een cosmeticamerk leent en ondanks het feit dat de actrice nu een single mummy is, schenkt ze haar volledige loon aan het goede doel.
Angelina is niet alleen een mooi uithangbord maar diende ook als inspiratiebron voor het parfum. Dat werd volgens meesterparfumeur Thierry Wasser ‘een geur die de keuzes, emoties en emoties van een vrouw gepaard gaan, een geur die een modern feminisme omvat.’ Maar hoe ruikt zoiets dan? Daar heb je bij parfumcampagnes meestal het raden naar. Snuffelen kan vanaf maar in de parfumerie, in het aprilnummer van ELLE België leest u verder alles over deze bijzondere samenwerking en nieuwe lancering.