“You got walls? We got wrecking balls!” Diesel pakt uit met een opvallende boodschap op deze Valentijnsdag.
Het Italiaanse label komt op de dag van de liefde met een bijzondere campagne op de proppen. Make Love Not Walls is een pleidooi voor eenheid, verdraagzaamheid en tolerantie alsook een oproep tegen haat en angst. Muren, of die nu mentaal of fysiek zijn, bestaan enkel om neergehaald te worden en dat gebeurt in Diesels geval met een opblaasbare regenboogtank -een beetje excentriek moet kunnen. Het gevaarte zal de komende weken en maanden door de straten van verschillende wereldsteden rijden -eerste stop: Londen- en wordt begeleid door een wervelende fotoreeks en campagnefilm. Daarin zien we verschillende dansers korte metten maken met prikkeldraad en gewapend beton, ultiem symbool van onderdrukking.
De stunt komt er uiteraard als reactie op het huidige politieke klimaat. “Diesel maakt zich sterk tegen haat en we willen die boodschap meer dan ooit met de wereld delen. Liefde en eenheid zijn cruciaal om een leefbare maatschappij en toekomst te creëren,” aldus creatief directeur Nicholas Formichetti. Ook fotograaf David LaChapelle, bekend om zijn dramatische ultrakitsch meesterwerken, deelt die mening. Sinds hij in 1995 voor Diesel de campagne met kussende zeemannen fotografeerde, werkt hij nauw samen met het label. Oprichter Renzo Rosso vat de hele situatie krachtig samen: “We hebben ballen nodig –wrecking of niet- om muren neer te halen in een tijdperk waarin angst onze wereld verdeelt.”
#MakeLoveNotWalls