Afgelopen maandag was ELLE België te gast bij ‘The White Dinner’ in Antwerpen. Een luxueus etentje georganiseerd door Friends of the Brands waar alle gasten – en dus ook wij – we van kop tot teen in de watten werden gelegd. Na afloop kregen we nog een loodzware goodiebag mee naar huis die jij dankzij ELLE en Friends of the Brands kan winnen.

FOTB_The_White_Diner_Antwerpen-57

 

 

 

 

 

 

 

We weten niet hoe het bij u zit maar wij brengen onze maandagavond doorgaans het liefst in de zetel door. Maar wanneer Friends of the Brands ons voor een exclusief etentje in Antwerpen uitnodigt, maken we uiteraard graag een uitzondering. De van oorsprong Nederlandse organisatie weet immers als geen ander hoe bekende gezichten, influencers en bloggers met elkaar te verenigen en hen tijdens gezellige evenementen een scala aan exclusieve, verrassende en trendy merken te presenteren. Dat gebeurt steeds op een informele manier in een luxueuze setting. Een uniek concept dat zich niet langer enkel binnen de landsgrenzen afspeelt, want ook meer exotische oorden zoals Dubai mogen zich binnenkort aan een eerste event verwachten.

Friends-Of-The-Brands-WEB-9517

Deze keer gooide de organisatie het over een iets andere boeg en zette geen dagevent maar een exclusieve soirée met speeddate en aansluitend diner in het Antwerpse Felix Pakhuis op poten. Op gastenlijst enkel namen van bekende gezichten, of je ze nu kent van op televisie, radio, je smartphone of computerscherm. Om helemaal in het thema van ‘The White Dinner’ te blijven haalden alle gasten hun meest stijlvolle, witte outfit uit de kast. Dresscodes zijn er nu eenmaal om gerespecteerd te worden en alle #ootd werden vakkundig via sociale media gedeeld. Maar ook de aankleding van het Felix Pakhuis was helemaal volgens het thema, van spierwitte loungezetels tot de lange prachtig gedekte tafel gedecoreerd met witte bloemstukken van KreaD’or.

FOTB_The_White_Diner_Antwerpen-162

 

 

 

 

 

 

 

 

Het weekend moest dan nog een beetje verteerd worden maar dat hield ons niet tegen om de avond met een cocktail op basis van een Belgische wodka in te zetten. En doe er maar een portie kaviaar bij want, waarom ook niet. Toch draaide ‘The White Dinner’ niet enkel om krijgen. Friends of the Brands zet zich immers ook steeds in voor een goed doel. Deze keer sloeg de organisatie de handen in elkaar met Make a Wish, de vereniging die de wensen van kinderen met een levensbedreigende ziekte in vervulling laat gaan. Om ook iets terug te geven, brachten alle genodigden een stuk speelgoed voor de vereniging mee.

Nadat alle gasten zich bij de photocall voor de lens van de fotograaf hadden uitgeleefd, ging het event pas echt van start. Tijd om te speeddaten! Onderverdeeld in kleinere groepjes kregen de gasten telkens een kwartier om aan prachtig versierde ronde tafels in een ongedwongen sfeer kennis te maken met de producten van een aantal bekende en minder bekende merken.

TheWhiteDinnerElkeSockeelCaption

Stofzuigermerk Dyson presenteerde er zijn gloednieuwe haardroger die meteen op heel wat losse haren werd uitgetest. Bij Payot kregen de gasten een bondige geschiedenis van het huidverzorgingsmerk en konden ze kennis maken met de sterproducten uit de collectie. Wij zijn alvast fan van de ‘Brume Eclat’, een spuitbusje dat meteen voor een frisse teint zorgt. Daarna ging het richting de tafel van Caption, waar we op een professionele manicure werden getrakteerd. De mensen van Australian Gold introduceerden de uitgebreide collectie zonnebeschermingsproducten, van naar zomer geurende geurende lichaamsmelk tot sticks waarmee je zelfs je tatoeages tegen de schadelijke zonnestralen beschermt.

FOTB_The_White_Diner_Antwerpen-108

 

 

 

 

 

 

 

 

Na een korte pauze (tijd voor nog zo’n cocktail!) schoven we aan bij Omoda, de schoenenwinkel die zowel online of offline een breed gamma aan schoenen, van stoere sneakers tot sexy pumps, aanbiedt. Wij twijfelden tussen een paar nude enkellaarsjes met stoere gespen of de witte, met stipjes versierde sneakers van Adidas. Uiteindelijk gingen de sneakers mee naar huis. Het Tilburgse label Idiot du Village begon twee jaar geleden met het ontwerpen en fabriceren van kwalitatief hoogstaande losse kraagjes. Intussen heeft het label een goed draaiende webshop en zijn de kraagjes ook in ons land in meerdere boetieks te krijgen. Een perfect accessoires, meer dan een wit kraagje is er soms niet nodig om een kokette toets aan een outfit te geven! Nadien ging het richting Avanca, het merk dat zich specialiseert in smartphone accessoires zoals draadloze speakers. Wij vielen meteen als een blok voor de zachte oorwarmers en starten elke dag nu goedgezind met de hartvormige, waterdichte box die je via Bluetooth makkelijk met je smartphone of tablet verbindt.

_235892

 

 

 

 

 

 

 

 

Helemaal warm gemaakt om alle producten verder te ontdekken en uit te testen, namen alle white ladies plaats aan de lange feesttafel waar we nóg een cadeautje op onze stoel vonden. Wedden dat iedereen thuis snel de pumps inruilde voor de warme en hippe geitenwollensokken van Soxs? Maar eerst misschien toch nog iets eten, want de geserveerde Aziatische waterzooi en het dessertbordje met – hoe kan het ook anders – cupcakes met wit glazuur van Masterpiece of Cake waren om duimen en vingers bij af te likken.

FOTB_The_White_Diner_Antwerpen-149

 

 

 

 

 

 

 

 

Omdat ‘The White Dinner’ staat voor verwennerij van begin tot het einde kregen we op weg naar huis nog een loodzware, overvolle goodiebag toegestopt. En het goede nieuws? Dankzij ELLE en Friends of the Brands maak jij kans om dit luxueuze cadeau te winnen.

FOTB_The_White_Diner_Antwerpen-170

 

 

 

 

 

 

 

 

Bedankt Friends of the Brands en ‘The White Dinner’ voor deze gezellige avond vol verwennerij. En als het voor jullie past…wij hebben ook volgende week maandag ook niets te doen!

Bekijk hier de after movie!