Emma Watson mag dan wel een wereldster zijn, ze vult haar dagen tegenwoordig met bescheiden streetstyle shoots en outfit posts.
De actrice creëerde zelfs een volledig nieuwe Instagram account voor haar kersverse hobby en helpt haar 292,000 info volgers er aan cruciale info over de kleren die ze draag. De ster, die ooit schitterde als Hermione Granger en vlammende speeches aan het adres van de Verenigde Naties afstak, heeft zich dus bekeerd tot het bloggerdom. Een slimme zet? Reken maar! Watsons stylistische ambities reiken verder dan een inspirerende stijl wereldkundig maken, ze wil aandacht vragen voor ecologisch mode. De Britse zwoer in 2015 enkel nog in duurzame looks de rode loper op te stappen en tot nu toe wist ze haar woord te houden. Toen deed ze dat in samenwerking met de Green Carpet Challenge, een organisatie die elk seizoen meerdere sterren uitdaagt om de Oscars en co in milieuvriendelijke gewaden te betreden.
Dit jaar tilt ze haar inspanningen naar een hoger niveau en slaat ze de handen in elkaar met Eco Age, een consultancy bureau dat labels een “groene” draai helpt te geven aan hun productieproces. Speciaal daarom zette ze The Press Tour op, een Instagram account dat haar vele outfits volgt tijdens de promotour voor haar nieuwste film Beauty and the Beast. Watson draagt er Louis Vuitton, Stella McCartney en Oscar de la Renta, maar ook minder bekende labels als Woron en Boodywear. Wat ze gemeen hebben? Ze werkten stuk voor stuk nauw samen met de actrice en diens styliste Sarah Slutsky om 100% ecologische kledingstukken te maken. Die worden op het account niet alleen erg fotogeniek in beeld gebracht, maar ook uitgebreid beschreven en voorzien van de nodige uitleg over welke duurzame materialen ze bevatten. Inspirerend én leerrijk: zo zien we een blogger graag!