Het prêt-à-porter label Sessùn viert zijn 20-jarige bestaan met de opening van een nieuwe boetiek in Antwerpen.
Emma François, de oprichtster van Sessùn, had nooit gedacht dat haar label wereldwijd bekend ging worden. In 20 jaar tijd heeft de Marseilleise een hele weg afgelegd.
De jonge ontwerpster streefde niet naar internationale erkenning, en nog minder naar inkomsten: “wat gestaag groeit ontwikkelt zich het best” is altijd haar motto geweest. Toch heeft haar talent haar ver gebracht: vandaag wordt Sessùn verkocht in meer dan 800 winkels wereldwijd.
Het label
Het merk staat voor kwaliteit met een twist. Emma gebruikt geraffineerde stoffen, fijne broderie en details die met hand gemaakt zijn: dit maakt voor authentieke creaties.
Sessùn komt vier keer per jaar met een nieuwe collectie uit. François heeft de controle over haar label altijd in de hand gehouden: ze wou niet opgeslorpt worden in een groot bedrijf.
Een merk voor iedereen
Het label is gericht op alle vrouwen, ook diegenen die de mode niet op de voet volgen: “Ik creëer mode voor vrouwen zoals ik, die de trends niet slaafs volgen. Voor vrouwen die wat meer willen spenderen aan hun kledij maar iets specialer willen dragen."
Kijk mee naar de collectie:
Concept store
François heeft naast haar label ook concept store “L’ Annex” in Parijs geopend. De winkel is slechts 25 vierkante meter groot en bevat zowel kledij als interieurdesign. Alles wat verkocht wordt in L' Annex is kwalitatief hoogstaand en zorgvuldig uitgekozen.
Praktisch: eind februari opent de Sessùn store op de Lombardenvest 15 - 2000 Antwerpen.
Nog meer modenieuws? Lees hier alles over het nieuwe & Other Stories concept of neem een kijkje naar de nieuwe H&M X Coachella collectie!
(Maaike Geys via ELLE BELGIQUE, Emma Mestriner)