Maar er is meer. Zijn eigen modelijn breidt hij komende winter uit met een allereerste mannencollectie. Ook die baadt in een seventies sfeer, denk Mick Jagger in zijn jonge jaren. Fluwelen flared broeken, zijden hemdjes en shorts met franjes. Liefst te dragen met lange, wilde haren en plateauzolen.

Wim Bruynooghe, Anne Chapelle, mannenlijn, nieuw

Beeld uit de nieuwe mannencollectie van Wim Bruynooghe

Wim Bruynooghe, Anne Chapelle, mannenlijn, nieuw

Beeld uit de nieuwe mannencollectie van Wim Bruynooghe

Bovendien willen Wim en zijn (zaken)partner Laur uit het vaste modepatroon losbreken. “We willen meer in projecten denken, kleinere collecties per jaar maken. En we willen ons ook rechtstreeks op de eindconsument gaan richten, dus beginnen we een webshop. We willen dat combineren met dingen die me inspireren, een lamp bijvoorbeeld, of een heel interessant boek. Die gaan we op een creatieve manier presenteren en verkopen.”

Een soort online conceptstore dus, die de Wim Bruynooghe wereld zal voorstellen. Zijn collecties, uiteraard, maar ook boeken, kleine vintage stukken. “Ik wil ook terug manueel gaan werken, zelf stukken beschilderen bijvoorbeeld. Dat zal me veel voldoening geven. We willen het allemaal een beetje op onze eigen manier doen.”

Wim Bruynooghe, Anne Chapelle, mannenlijn, nieuw

Beeld uit de nieuwe mannencollectie van Wim Bruynooghe

Alle foto’s @ Kris De Smedt
UCWHY is vanaf deze zomer te koop en ook de conceptstore van Wim Bruynooghe gaat dan online. wimbruynooghe.be