Welke beroemde kop schakel je het beste in om je product aan de man/vrouw te brengen? Ryan Lochte is het alvast niet. De Olympische atleet speelde in de nasleep van het valse overvalschandaal grote deals met Ralph Lauren, Speedo en airweave kwijt. Deze 10 celebs klaren de klus dan weer wel.
Tegenwoordig heb je als merk de keuze tussen modellen, beroemdheden of sociale mediasterren om producten te promoten. Die laatste groep van online influencers won het afgelopen jaar aan terrein al blijkt uit het ‘The Future of Celebrity Marketing’ rapport van de organisatie ‘Celebrity Intelligence’ dat traditionele beroemdheden nog steeds met de grootste opdrachten gaan lopen. Grote merken besteden steeds grotere budgetten aan online campagnes en zetten massaal in op sociale media, maar schuiven ook op deze pistes het liefst een algemeen bekend gezicht naar voren.
Momenteel is model Hailey Baldwin (UGG, Triangl, Tommy Hilfiger, GUESS, H&M en L’Oréal Professional) de meest succesvolle merkambassadrice maar ook Kendall Jenner en de zusjes Hadid hebben een gunstige invloed op de verkoopcijfers van de merken die ze vertegenwoordigen. De usuals suspects dus, al staan in de top van meest succesvolle ‘endorsers’ ook enkele verrassingen.
- Hailey Baldwin (20)
Model Hailey Baldwin heeft met haar bekende achternaam en goede looks duidelijk een stapje voor op andere modellen. De 20-jarige was het afgelopen jaar onder andere te zien in campagnes voor UGG, Triangl, Tommy Hilfiger, GUESS en H&M maar ook dit jaar duikt de blondine overal op. Verder lanceerde ze een make-uplijn met ModelCo en werkte ze samen met schoenenmerk Public Desire en accessoiremerk The Daily Edited.
2. Vogue Williams (31)
Bij ons een nobele onbekende maar op internationaal vlak doet het Ierse model en televisiester het bijzonder goed. Vogue was onder meer merkambassadeur voor Sun Kiss Tan, Lookagain.co.uk en de Agriculture & Horticulture Delelopment Board.
3. Kendall Jenner (21)
Haar jongere zus Kylie Jenner veroverde de beautywereld met Kylie Cosmetics maar zus Kendall is de geknipte persoon om tal van merken in de picture te zetten. Net zoals Hailey en Vogue richt Kendall zich vooral op de modewereld en was ze te zien in campagnes van FENDI, La Perla en Mango. Kendall maakte van haar rol als influencer gebruik om met ‘Vote Your Future’ mensen aan te moedigen hun stem uit te brengen tijdens de meest recente presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten.
4. Iris Apfel (95)
De 90-plusser is bekend om haar unieke stijl waarmee ze het afgelopen jaar ook heel wat merken kon bekoren. Het mode-icoon dook op in campagnes voor Wisewear, Tane, Happy Socks en de Amerikaanse warenhuisketen Macy’s. Citroën koos Apfel als merkambassadrice en levert hiermee het bewijs dat je nooit te oud bent om een merk te vertegenwoordigen.
5. Karlie Kloss (24)
Karlie Kloss is al jaren een van de meest geboekte modellen en was vorig jaar te zien in campagnes voor Kurt Geiger, Beats by Dre en Adidas. Ze is ook merkambassadrice van Swarovski.