De waarheid achter de waist trainer kiekjes, de detox thee promo en sugar bear vitamines… Hoeveel moet je als bedrijf neerleggen om een Kardashian te laten poseren met je product op Instagram? U.S. Weekly zocht het even voor je uit en – zonder overdrijven – je zal achterover vallen.
Zes cijfers
Dat de Kardashians stuk voor stuk harde zakenvrouwen zijn, weten we al langer. Ze deinzen er niet voor terug om een deal naar hun hand te zetten. Michael Heller – het brein achter vele gesponsorde Kardashian deals – onthult dat Instagram een vierde van hun totale inkomen bepaalt en dat de zusjes maar liefst een bedrag met zes (!) cijfers vragen PER post.
Verschillend per zus
Het exacte bedrag wordt bepaald aan de hand van het Instagrambereik. Kim – op kop met 92 miljoen followers – kost gemiddeld een half miljoen dollar. Khloé en Kourtney (met respectievelijk 65 en 55 miljoen volgers) moeten het met de helft stellen per post.
Posts weigeren
Heller beweert dat de Kardashians erg selectief zijn bij het kiezen van hun sponsors. Ze gaan enkel in zee met bedrijven wiens producten in de lijn liggen met hun levensstijl, vandaar de fitnessattributen, gezondheidstheetjes en beautymiddeltjes.
Zie hier, een greep uit hun duurste posts:
Bron: ELLE.nl