Alweer een beroemdheid die zich op de cosmeticamarkt stort? Lady Gaga is de laatste nieuwe celeb die haar eigen beautymerk Haus Laboratories lanceert, maar toch weet ze te verrassen met een eerlijke campagne en kleurrijke producten.
Diversiteit en eerlijkheid
Dat Gaga niet de eerste is met een eigen make-upcollectie (denk aan Kylie Cosmetics, KKW Beauty, Fenty Beauty…) hoeft niet gezegd. Komt ze niet een beetje te laat op dit idee? Welnee, want alleen al door de openingsquote van haar eerste promotievideo zijn we verkocht. Gaga start de commercial namelijk met een dosis humor en zelfrelativering wanneer ze zegt: “The last thing the world needs is another beauty brand, but that’s too bad.”
In de promovideo zie je Gaga in verschillende looks die doen denken aan haar vroege carrière (denk de clip van Bad Romance). Een bewuste keuze, want de popster verwijst naar de cruciale rol die make-up speelde in haar beginperiode als artieste, omdat het een vorm van zelfexpressie, zelfacceptatie en ontdekking was. Dit zijn dan ook de kernwoorden waarmee Lady Gaga Haus Laboratories beschrijft.
Dit bericht bekijken op Instagram
Gaga wordt omringd door een uiterst divers groepje in haar commercial. Mannen en vrouwen van verschillende origine met uiteenlopende looks staan haar bij om de make-up voor te stellen. Ook dit past helemaal in het Gaga-plaatje, want de ster heeft zich altijd geprofileerd als rolmodel voor alternatieve, inclusieve subculturen. En ook de bijhorende foto’s worden alom geprezen, omwille van de niet (of weinig) gefotoshopte beelden. Je ziet nog steeds kleine imperfecties bij haar en de modellen, iets waar andere sterren nog iets van kunnen leren.
De Haus Laboratories-producten
De collectie zal officieel verdeeld worden via Amazon, en dus niet via beautyketens als Sephora of Ulta. Hoewel de release pas gepland is voor september, is er pre-order mogelijk vanaf 15 juli. En de producten? Haus Laboratories richt zich op veelzijdige make-up zoals multifunctionele shades voor wangen, ogen en lippen die in zes kleurenkits beschikbaar zullen zijn. De prijzen zijn wat dat betreft vrij democratisch, er is sprake van zo’n €50 per kit. Ook liet Gaga doorschemeren dat er een full colour-collectie op komst is… Het wordt een extra kleurrijke septembermaand.