H&M opent dit najaar een eerste vestiging van het gloednieuwe winkelconcept Arket. Ook in Brussel opent het achtste merk uit de H&M portefeuille een filiaal.

Gezinsuitbreiding bij H&M. De modegigant achter onder meer COS, & Other Stories en Weekday start binnenkort met een gloednieuw winkelconcept. Arket (zoals ‘market maar dan zonder m) wordt een kruising tussen een winkelketen en een concept store en zal zowel kleren voor mannen, vrouwen en kinderen als kleine decospulletjes voor in huis verkopen. De prijzen zullen iets hoger liggen dan bij de andere H&M-brands, voor een herenhemd betaal je 39 euro en de prijzen lopen op tot wel 115 euro.

Kwaliteit en tijdloze stijl

Voor dat bedrag krijg je wel een stuk van hoge kwaliteit. Een van de stokpaardjes van Arket. Dat wil het publiek goed gemaakte, tijdloze stukken aanbieden wars van alle gekke trends en fast fashion. Arket zal naast zijn eigen collecties ook stukken en accessoires van andere merken verkopen zodat het aanbod divers en verrassend blijft. Sommige Arket filialen krijgen ook een café waar shoppers kunnen genieten van hedendaagse Scandinavische keuken.

 Brussel

De eerste Arket winkel opent in het najaar de deuren in de Londense Regent Street. Daarna staan er openingen in Brussel, Kopenhagen en München op de planning. De collecties zullen in 18 Europese landen ook online te bestellen zijn.