Diesel experimenteert…
Italiaans denimlabel Diesel is de laatste tijd amper uit de media te slaan, denken we aan de veelbesproken ‘Make Love Not Walls’ campagne en de samenwerking met Naomi Campbell. Het is bovendien een van de jeanslabels die met beide voeten in de modewereld staat, al blijft denim hun core business, aldus artistiek directeur Nicola Formichetti. Onlangs stelde het Denim Lab voor, een lijn waarin experimenten met denim centraal staan. Diesel werkt hiervoor samen met experten, zoals Faustine Steinmetz, een ontwerpster die bekend staat om interessante bewerkingen van klassieke denimstukken. De debuutcollectie die ze voor het Diesel Denim Lab maakte (m/v) bestaat uit broeken, shirts en accessoires in extreme wassingen.
Prijzen tussen 199 en 899€. Vanaf eind april in de winkels en via diesel.com
… en Acne gaat back to basics
Ook het Zweedse Acne zet vanaf deze zomer de denimlijn in de verf. Onder de nieuwe noemer Acne Studios Blå Konst wordt de volledige jeanscollectie gegroepeerd. Die zal niet enkel uit een permanente collectie bestaan, met zowel voor mannen als vrouwen een baggy, straight en skinny model, maar er is ook ruimte voor experimenten. Elk seizoen wil Creatief Directeur Jonny Johansson bovendien een persoonlijke jeanscollectie brengen, voor deze zomer liet hij zich bijvoorbeeld door de Zweedse natuur inspireren. Acne Studios Blå Konst vervangt alle denim uit de bestaande Acne Studios en is daarom erg uitgebreid, van outerwear tot jurken, tops en gewone jeansbroeken.
Jeans vanaf 180€. acnestudios.com