Omdat het met één pssssjt tonnen herinneringen naar boven brengt. Het antwoord op de redactie klinkt unaniem: parfum = een dosis geluk in een flacon!
Parfums prikkelen ons olfactorisch geheugen, of ze nu houtachtig of bloemrijk, kruidig of zoet zijn. Ze brengen herinneringen naar boven aan bijzondere momenten in je leven, aan fijne plaatsen, verre reizen of belangrijke mensen uit je omgeving.
“Voor mij is er geen geur zo opbeurend als die van mijn moeder. Als klein meisje zat ik graag in de badkamer wanneer zij zich parfumeerde. Ik huppelde rond haar in de hoop dat er een paar druppeltjes op mij zouden vallen. Ik snoof haar geur op wanneer ik me verdrietig in haar armen verschool of wanneer ik tegen haar aanleunde op de bank. Dat zijn mooie herinneringen, momenten van liefde en verstandhouding tussen moeder en dochter. Ook toen ik opgroeide, bleef ik erg gehecht aan die geur. Ik bewaarde trouwens een flesje. En het gebeurt wel eens, op momenten van stress of als ik verdrietig ben, dat ik wat van dat parfum in huis verstuif. Dat werkt kalmerend en geeft me weer vertrouwen. Het parfum van mijn moeder is voor mij het symbool van de sterke band tussen ons”, vertelt Marie-Noëlle, beauty-journaliste.
PARFUM = GELUK IN EEN FLESJE
Één van de meest iconische parfums van vrouwen wereldwijd is La vie est belle van Lancôme. Het parfum kent al sinds zijn lancering in 2012 een ongelooflijk succes. De bijzondere geur met zijn heerlijke toetsen is het werk van drie grote Franse parfumeurs. Het bestaat voor 50% uit natuurlijke bestanddelen en bevat verschillende variëteiten van de iris, waaronder ook de Florence Iris Pallida, één van de zeldzaamste bestanddelen in de parfumerie.
Vanwaar dat succes? Dat is waarschijnlijk toe te schrijven aan het motto dat La vie est belle uitdraagt en-, dat zoveel vrouwen over de hele wereld wist te verleiden. Namelijk het idee dat eenvoudig geluk binnen handbereik ligt. Geluk dat voor het grijpen ligt als je al glimlachend breekt met alle regels, net zoals actrice Julia Roberts, ambassadrice van Lancôme sinds 2010, dat doet in de reclamespot.
La vie est belle, een legendarisch parfum van Lancôme en een echt symbool. Het symbool van geluk!
Ontdek nu ook het nieuwe parfum “La vie est belle Éclat de Parfum” .
Dit artikel is gerealiseerd in samenwerking met Lancôme.