Op 20 mei 1873 introduceerde Levi’s de Levi’s 501. Deze eenvoudige jeans zou een grote impact hebben op hoe mensen zich kleden. Nu viert Levi’s deze verjaardag met de Levi’s 501 ® Day, die volledig in het teken staat van de iconische jeans.
Speciaal voor deze gelegenheid heeft Levi’s een unieke 501® documentaire gemaakt, die je terugvindt op de website van Levi’s. De 5de episode uit de reeks wordt vandaag gelanceerd en kan je hieronder bekijken. In deze episode wordt de relatie tussen muziekgeschiedenis en de Levi’s 501 onderstreept. Zo zie je artiesten als Solange en Snoop Dogg voorbij komen, die hun persoonlijke visie op de impact van de iconische jeans beschrijven:
Celebration collectie
Naast deze documentaire lanceert Levi’s speciaal voor 501® Day ook 3 limited edition items. De collectie bestaat uit de 501® Original jeans, een Trucker Vest en een 501® short. Om de relatie tussen de iconische jeans en muziek te benadrukken, brengen de drie stuks een eerbetoon aan rock ‘n’ roll. Zo werd er gewerkt met hand-distressed denim, scribbled borduurwerk en vintage elementen.
Het designteam trok op roadtrip langs de Amerikaanse hoofdsteden van muziek en dat is duidelijk te merken aan de collectie. Zo bevatten alle items knipogen naar elke bezochte stad: vleermuizen voor Austin, de Golden Gate Bridge voor San Francisco, Folk City voor New York, Music Row voor Nashville.
PSSST: ontdek hier hoe je de Levi’s 501 kan stylen.
(Stagiaire Kirsten Van Elsen)