Van 1 tot 3 september worden alle zichzelf respecterende fashionista's in Berlijn verwacht voor het tweede Bread & Butter by Zalando festival (kortweg ‘B&B’). Bij de eerste editie in 2016 waren meer dan 20 000 mensen aanwezig. Dat belooft!
Wat?
Bread & Butter by Zalando is een festival dat volledig draait rond mode. De laatste trends en andere nieuwigheden worden er op diverse podia aan het grote publiek getoond. Merken als Adidas, Converse, Fila, Levi’s, Love Stories, Superga, The Kooples en Topshop zijn onder andere van de partij en daarnaast vinden er verschillende leerrijke fashion talks en workshops plaats. Net zoals vorig jaar, toen A$AP Rocky de zaal plat speelde, zullen er dit jaar ook verschillende muzikale acts zijn.
Voor wie?
Het festival is toegankelijk voor iedereen, zowel offline in Berlijn zelf als online via livestreaming.
Waarom moet je gaan?
Het event motto van dit jaar is ‘bold’. Heel het festival draait dus rond diversiteit, lef, tegen de status quo indruisen en durven te zijn wie je zelf wil zijn. “B&B draait om diversiteit, muziek, mode en inhoud. Het gaat om de mensen die erbij zijn," aldus Carsten Hendrich, Vice President Brand Marketing bij Zalando.
Met andere woorden, je wil en moet hier echt bij zijn als je als eerste op de hoogte wilt zijn van wat er allemaal speelt in de modewereld. Vergeet ook niet dat er verschillende limited edition collabs zullen zijn speciaal voor het B&B event, die alleen ter plekke verkocht zullen worden!
Praktisch
Datum: vrijdag 1, zaterdag 2 en zondag 3 september 2017
Adres: Arena Berlin, Eichenstraße 4, 12435 Berlijn, Duitsland
Prijs: €15 voor een early-bird dagticket. Bestel je last-minute, dan betaal je €20 voor een dagticket.
Leuk om te weten
Tijdens het B&B preview event op 8 juni was niemand minder dan Vivienne Westwood, zelf hét ‘bold’-ste mode-icoon ever, aanwezig als host van een panelgesprek om te spreken over wat ‘bold’ zijn inhoudt. Ze liet ook even een quote vallen die alleen uit haar mond werkelijk 100 procent terecht is: “Ik moét mode maken omdat ik er gewoonweg zo goed in ben."
Model Adwoa Aboha kwam ook aan het woord en vermeldde welke slogan zij nog graag op een T-shirt zou willen zien. “Honesty is the best policy” wordt dus wellicht snel overal in het straatbeeld gespot!
Kan je niet wachten tot september? Bekijk hier dan alvast hoe de vorige editie is verlopen.
(Stagiaire Eva Matthys)