Italiaans modemerk Fiorucci maakt comeback

Gepubliceerd op 31 juli 2017 door Laure Vandendaele
Italiaans modemerk Fiorucci maakt comeback

En ja, de T-shirts met de engeltjes zijn opnieuw verkrijgbaar!

Álle cool girls droegen er eentje, en wie er geen had wilde er een. Een T-shirt met daarop twee engeltjes van het Italiaanse modemerk Fiorucci was zowat hét it-kledingstuk van de zomer van 1998. Een paar jaar later werd het een pak stiller rond het merk van wijlen Elio Fiorucci maar daar is het afgelopen jaar verandering in gekomen.

Anno 2017 dragen de engeltjes trouwens een zonnebril. Fiorucci's future is bright

In maart opende het Londense warenhuis Selfridges een pop-upshop speciaal geweid aan de hedendaagse denimkleding van het label. Denim is trouwens een van de steunpilarenvan het merk dat in de jaren 70 door Elio Fiorucci, volgens de modelegende de uitvinder van de skinny jeans, werd opgericht. Het verhaal gaat dat de Italiaan op het idee kwam om een heel erg strakke jeans op de markt te brengen, nadat hij op Ibiza een meisjes in een natte en daardoor heel erg strakke jeans zag. De fit beviel hem en hij ging als een van de eersten in de modewereld aan de slag met strechtjeans. In september opent Fiorucci voor het eerst in meer dan twintig jaar een eigen winkel in Londen.

En de engeltjes T-shirts? Die zijn sinds kort opnieuw te verkrijgen in de tijdelijke online pop-upshop van het merk. De webshop opende enkele dagen geleden voor een periode van drie weken de virtuele deuren. Naast T-shirts en strakke denim vind je er leuke jeansjasjas, bomberjackets en jumsuits. Ook hedendaagse cool girls zoals Gigi Hadid en Chiara Ferragni zijn fan. Zowel het model als de wereldberoemde blogster werden de afgelopen weken gefotografeerd in een T-shirt van het merk. Wie zo'n twintig jaar na de hype op de tweede - nostalgische - golf wil springen, surft dus maar beter rapidamente naar www.popup.fiuricci.com .