ELLE België trok naar Londen voor een exclusief interview met Victoria Beckham, ontwerpster, zakenvrouw maar voor ons vooral Spice Girl.
De eerste keer dat Victoria Beckham – toen nog gewoon Adams – en ik zich in dezelfde ruimte bevonden was op 31 maart 1998. Zij stond toen op het podium van het Antwerpse Sportpaleis, ik ergens op het middenplein, omringd door duizenden tienermeisjes met blinkende beugels en simultane groeispurten die het zicht op mijn favoriete meisjesgroep grotendeels belemmerden. Mocht mijn eigen beugelgebekte versie tóen geweten hebben dat ik de meest gedistingeerde der Spice Girls ooit zou mogen interviewen, was het trauma dat ik de vijf meisjes op het podium amper te zien kreeg, vast een pak vroeger verwerkt.
Bijna twintig jaar later kijkt de popster turned designer me recht in de ogen terwijl ze me een stevige handdruk geeft. Het memorabele moment vindt plaats in een chique Londens hotel waar Victoria een select aantal journalisten op de thee uitnodigde om er de tweede make-uplijn die ze samen met Estée Lauder ontwierp in avant-première voor te stellen. Ze draagt voor de gelegenheid een blauwe oversized wollen coltrui (940 euro), een wijd vallende rok met print in herfstkleuren (1700 euro) en een paar prachtige zwarte laarzen (1490 euro), stuk voor stuk items uit haar haar eigen modelijn. Beeldig! Haar bruine haren zijn berekend nonchalant opgestoken en haar make-up sluit helemaal aan bij haar signature stijl: een gezonde, lichtjes gebronzeerde huid, zachte smokey eyes en een neutrale lip.
LEES OOK: zo wordt een lippenstift in de Belgische Estée Lauder-fabriek gemaakt.
Een foto van de ontmoeting tussen mezelf en de wereldster bestaat helaas niet. Het bordje met daarop ‘no photography, no social media’ liet verstaan dat ik me niets in het hoofd moest halen. Geen selfie dus, maar is het anno 2017 dan eigenlijk wel gebeurd? Tijd om daarover te peinzen is er niet want Victoria, een vrouw met een volgeboekte agenda, steekt meteen van wal. De moeder van vier praat met zachte stem maar laat je niet misleiden, hier is overduidelijk een zakenvrouw die heel goed weet welke boodschap ze wil overbrengen aan het woord. Ze heeft dan ook heel wat waar te maken. Haar eerste collectie met Estée Lauder was een schot in de roos en gaat de geschiedenisboeken als de meest succesvolle beautylancering ooit bij het Londense luxe warenhuis Selfridges in. Ook online was de collectie – los van de lightbox, een draagbare make-upspiegel van zo’n 1200 dollar – snel uitverkocht. Maar een Beckham laat zich niet snel intimideren. “De eerste collectie was nog maar een begin. Ik wil nieuwe, verrassende producten maken die je nergens anders ziet. Kopiëren wat anderen doen is geen optie.”
Lees het volledig exclusieve interview met Victoria Beckham in het oktobernummer van ELLE België.
Ontdek hier de volledige collectie!