"Iedereen is een influencer." Rond dat thema ontwierp modeondernemer Emma Gelaude een capsulecollectie met Belgisch modelabel O'Rèn. Een collectie die gerust een open discussie op gang mag trekken. "Ik zie het als een fakkel om anderen aan te steken."
Het begrip "influencer" duikt overal op en maakt bij iedereen wel iets los. Voor Vlaanderens eerste blogster Emma Gelaude is het een positieve trigger: het inspireerde haar om samen met O'Rèn rond het thema een collectie met hoodies, sweatshirts, T-shirts en petten te ontwerpen. Alle items uit de lijn dragen de term ‘influencer’, soms breed uitgesmeerd, op andere stuks een tikkeltje discreter maar anno 2017 is ‘iedereen een influencer’. “Wie creatief bezig is via sociale kanalen of andere off/online media, heeft een impact," aldus Gelaude. En daarmee bedoelt ze: Mama die haar taarten post en coach X die uitlegt waarom geluk maakbaar is via #lifequotes op Instagram. Jonge wolven die een inkijk geven in subculturen of de wakkere activist die je een geweten schopt one-Facebook-post-at-a-time. Of je je stem laat horen gewoon voor de fun, betaald en in samenwerking met een brand of om de wereld te veranderen, iedereen maakt deel uit van de oneindig kolkende kosmos van woord, beeld en video. De boodschap is: Influencer zijn is geen voorrecht van de happy few.
Emma Gelaude: “Ik vind social media magisch en democratisch. De O'Rèn Official x Emma Gelaude collectie is dan ook een ode aan de collectieve creativiteit. Creativiteit die geen grenzen kent, niet discrimineert en mensen verbindt in communities groot en klein en overal ter wereld."Maar," voegt ze er met een knipoog aan toe, "niet iedereen zal het met mij of de fans van onze stukken eens zijn en een beetje opbouwende commotie mag gerust. Let’s talk about it! Absurd? Grappig? Inspirerend? Deze collectie is een fakkel om anderen aan te steken."
De O'Rèn Official x Emma Gelaude collectie ligt vanaf 31 augustus 2017 in de winkels en is online verkrijgbaar. Voor een T-shirt betaal je 49,90 euro, sweaters vanaf 69,99 euro