Het Antwerpse modelabel Capara vindt zichzelf opnieuw uit en lanceert vanaf nu maandelijks enkele gelimiteerde stukken.
Dat het klassieke modesysteem niet langer de norm is, wisten we al langer. Prêt-à-porter labels defileren tijdens de coutureweek, mannen- en vrouwencollecties worden samen getoond, seizoenen vervagen, see-now-buy-now is hot. Ook de tweelingzussen Vera en Olivera Capara gooien het roer compleet om. Het 'leitmotif': zichzelf volledig losmaken van alle verwachtingen, normen, namen en labels.
You snooze, you lose
Hoe doen ze dat? Elke elfde van de maand lanceren ze vanaf nu elf unieke stukken, gelijktijdig op hun webshop en in hun verkooppunten. Sold out betekent ook echt sold out, er worden geen stukken bij geproduceerd. Snel zijn is dus de boodschap, see-now-buy-now ten top gedreven. Bovendien willen ze in de toekomst samenwerkingen met artiesten, fotografen en stylisten aangaan. Niets nieuws voor de tweeling, die altijd al met de grens tussen mode en kunst flirtte.
Ook hun gloednieuwe website oogt erg artistiek. De mini-collectie werd niet zomaar op model gefotografeerd, maar komt via korte video's tot leven. Webcams, zo lijkt het, waar een model in dat bepaald kledingstuk beweegt of danst.
De eerste elf stukken zijn nu te koop op capara-antwerp.be.