Droom je van een start-up in de mode? Beschik je wel over tonnen creativiteit, maar heb je niet de zakelijke skills om het te maken? De ELLE Fashion & Luxury Management opleiding geeft je carrière een vliegende start. 

In de modewereld is het niet enkel glitter en glamour – wat de catwalks of de mediacampagnes je ook willen laten geloven. Een designer of creative director is maar zo succesvol als zijn zakelijke rechterhand. Geen Yves Saint Laurent zonder Pierre Berger, zeg maar. Voor ieder succesvol label zijn er tientallen merkjes die struggelen om het hoofd boven water te houden. Maar wat maakt een modemerk sterk? Hoe vind je de juiste markt voor een nichelabel? Hoe blijf je de concurrentie voor? En hoe zinvol is een flagship store in tijden van online shopping? ELLE geeft je de juiste management skills om je modeambities waar te maken.

ELLE international fashion luxury management

ELLE International Fashion & Luxury Management opleiding

#NextGirlboss

ELLE International kondigt voor het eerst een samenwerking aan met MIT University in Massachusetts, VS, en de Complutense Universiteit in Madrid om de volgende generatie girlbosses klaar te stomen. De drie instituten hebben de handen ineen geslagen om het ELLE International Fashion & Luxury Management Programma te lanceren. De opleiding duurt van november 2017 tot mei 2018 en richt zich tot jonge professionals in de mode en luxe-industrie.
Laat je omringen door ervaren professionals aan MIT Sloan School of Management en de Complutense University. Opteer voor digitale lespakketten of volg de modules op locatie in Boston, New York, Parijs en Madrid.
(Je kunt alle modules op locatie bijwonen, of een deel in Amerika of Europa volgen, en de rest online).

Paris match?

Iedere bestemming richt zich op een ander aspect van de business: fast fashion in Madrid, haute couture in Parijs, premium brands in New York en innovatie op de MIT campus in Boston. Alle vier locaties geven deelnemers toegang tot zakelijk leiders en mode-experts in de meest glamoureuze en innovatieve steden ter wereld. Het leerprogramma is een goede afspiegeling van de wereldwijde markt. De opleiding vertrekt van case studies die je meer inzicht geven in hoe de modebusiness werkt.

‘Als een grote speler in de mode- en luxesector heeft ELLE altijd haar expertise gedeeld met haar lezers,’ zegt Constance Benque, CEO van ELLE Frankrijk en ELLE International. Dat wordt nu omgezet in een heus diploma.

Na afloop van het academiejaar ontvangen deelnemers een MIT Sloan Executive Education certificaat dat wordt afgegeven door ELLE en de Complutense universiteit.

Details en toelatingseisen vind je hier. Je kunt je nu inschrijven.