Wij willen er ook wel eentje...
Het Italiaanse bandenmerk Pirelli kiest dit jaar voor een all-black kalender in het thema van Alice in Wonderland met toppers als Naomi Campbell, Lupita Nyong'o en Whoopi Goldberg.
Al decennialang staat Pirelli bekend om de pikante kalenders die ze uitbrengen en die het vaak tot collector's item schoppen. Je kan de kalender namelijk niet kopen, enkel speciaal geselecteerde klanten mogen de must have aan hun muur hangen. De mooiste vrouwen ter wereld, denk maar aan Jessica Alba, Gisele Bündchen, Adriana Lima en Miranda Kerr, verschenen voor de lens in de meest zwoele poses naar aanleiding van de kalender.
Innovatieve U-bocht
Maar sinds drie jaar maakte Pirelli een U-bocht en zet het merk resoluut in op vooruitstrevendheid. Topfotografe Annie Leibowitz koos in 2016 voor het portretteren van vrouwen die uitblinken in hun vakgebied. Vorig jaar focuste Peter Lindbergh dan weer op natuurlijke schoonheid. Dit keer was diversiteit het sleutelwoord.
De foto's van onder meer dragqueen RuPaul als de Hartenkoningin, Oscarwinnares Lupita Nyong'o als de Slaapmuis en albinomodel Thando Hopa als de Hartenprinses, maken van de kalender een echt artistiek pareltje. Ook grote namen zoals Naomi Campbell, Whoopi Goldberg en P. Diddy kruipen in de huid van een Lewis Carolpersonage. Creatieve breinen van dienst zijn fotograaf Tim Walker, styliste Shonda Heath en kersverse hoofdredacteur van Vogue UK Edward Enniful.
Wij zijn vooral blij dat diversiteit steeds belangrijker wordt. Zelfs in het vaak macho mannenbastion dat kalenders in de autobranche zijn. Go Pirelli!