De M.A.C VIVA GLAM-lipstick is intussen aan z’n 27e editie toe! Dit jaar geen popster of model als muze, maar de artiest Keith Haring. Een bijzondere samenwerking in het teken van kunst, inclusiviteit en verandering.

Het M.A.C VIVA GLAM Fund

Sinds de oprichting van haar VIVA GLAM-fonds in 1994 heeft M.A.C wereldwijd meer dan € 500.000.000 ingezameld. De opbrengst van de jaarlijkse VIVA GLAM -lipstick gaat dan ook voor de volle honderd procent naar goede doelen die zich inzetten voor de rechten en het welzijn van ‘alle mensen van alle rassen en alle genders’. Normaal gesproken kiest M.A.C een ambassadeur die het gezicht wordt van de campagne en zich inzet voor de goede doelen. In het verleden mochten onder meer Sia, Christina Aguilera, Miley Cyrus en Ariana Grande die rol op zich nemen. Voor de campagne van 2021 koos M.A.C niet voor een traditionele muze, maar een onverwachte, zei het overtuigende samenwerking.

“Als een van de meest ontwrichtende beautycampagnes aller tijden heeft M-A-C VIVA GLAM de standaard gezet voor het teruggeven binnen de industrie dankzij de steun van provocatief powertalent, onze Artiesten en de gemeenschap,” zegt John Demsey, Voorzitter van het M.A.C VIVA GLAM Fund. “Voor onze 27e verjaardag zijn we verheugd om de overleden iconische kunstenaar Keith Haring te eren en zijn missie voort te zetten om zijn beeldtaal te gebruiken om positieve verandering teweeg te brengen voor diegenen die het meest steun nodig hebben. Hij was een echte visionair die zijn talent voor een doel gebruikte. Hoewel hij helaas overleed tijdens het hoogtepunt van de epidemie, zijn we zo trots dat zijn iconische kunst en filantropie voortleeft via VIVA GLAM.

mac lipstick

VIVA GLAM x Keith Haring

De artistieke parallellen tussen Haring en M-A-C zijn duidelijk: Haring’s onnavolgbare street pop art ontstond in het epicentrum van New York’s artistieke subcultuur in de jaren tachtig, precies toen M.A.C lanceerde als baanbrekend make-upmerk. Hun gemeenschappelijke geloof in gelijke rechten en een gezonde toekomst voor iedereen maakt de samenwerking extra bijzonder.

M.A.C VIVA GLAM

Voor deze speciale editie werden niet één, maar drie lipsticks gecreëerd. Behalve de iconische rode lippenstift wordt de VIVA GLAM-collectie aangevuld met een blauwe en gele variant, verwijzend naar de primaire tinten die Haring’s werk hebben gekleurd.

M.A.C VIVA GLAM keith haring

Het trio lipsticks wordt verkocht in een Matte en Frost finish en zit verpakt in een op pop art-geïnspireerde huls. Wanneer je een lipstick koopt, gaat honderd procent van de verkoopprijs naar lokale organisaties die vrouwen en meisjes, de LGBTQIA+ gemeenschap en mensen die leven met of getroffen zijn door aids.

Shop hier

De M.A.C Viva Glam-lipstick is te koop in de M.A.C stores en via www.maccosmetics.be