Slechts enkele maanden na de lancering van Arket, voegt de H&M-groep een negende merk toe aan hun portfolio: /Nyden.
In tegenstelling tot verschillende van hun andere labels, zal men minder inspelen op fast fashion maar vooral inzetten op betaalbare luxe. Doelgroep zijn millenials – geboren tussen 1980 en 2000.
De toekomst van mode
Het merk pakt uit met een nieuwe visie op mode. Zo zal niet niet één bekende naam de touwtjes in handen hebben op de ontwerpafdeling, maar zullen influencers uitgenodigd worden om hun kijk op kledij te geven. Dat vertelde Oscar Olsson, hoofd van het H&M’s Innovation Lab, tijdens een interview aan The Cut. De eerste twee namen die hun zegje mogen doen, zijn tattoo artist Doctor Woo, en de Zweedse actrice Noomi Rapace.
Begin 2018 ziet /nyden officieel het levenslicht. De kledij zal je online of tijdens pop-up events kunnen kopen.
https://www.instagram.com/p/Bcug6GLl7Tj/?taken-by=wearenyden