Model, actrice en eigenares van een indrukwekkende ab crack Emily Ratajkowski is het nieuwe gezicht van haarverzorgingsmerk Kérastase.
Dat is een slimme zet. Niet alleen omdat de 26-jarige over een prachtige haardos beschikt, maar ook omdat ze met bijna 16 miljoen volgers op Instagram een heuse 'influencer' genoemd kan worden. Die ook nog eens een millennial is. Ook dit jaar nog steeds twee niet te versmaden marketingtools in de beautywereld. Heel wat volgers dromen ervan hààr te zijn, heel wat kappers dromen ervan hun handen in haar haren te mogen woelen.
Meer dan een model
Ja, ze quasi poedelnaakt te zien aan de zijde van Robin Thicke in de videoclip van wereldhit van 'Blurred Lines', maar daar wil Ratajkowski niet meer voortdurend aan herinnerd worden. Ze komt immers ook aan de bak als actrice. Zo had ze een rol in 'Gone Girl', de filmversie van 'Entourage' en had ze rollen in 'Cruise', 'In Darkness' en 'Welcome Home'. De brunette werd geboren in het Verenigd-Koninkrijk maar verhuisde op haar vijfde naar het zuiden van Californië. Haar moeder doceerde Engelse literatuur (en heeft OOK een indrukwekkende buik zoals je hier kan zien) en haar vader verdiende de kost als schilder. De 26-jarige op tussen boeken, kunst en haar naaste familie. Allemaal elementen die hebben bepaald wie ze is, en zorgde voor voldoende maturiteit om al op haar vijftiende met modellenwerk te beginnen.
Je zou het haar misschien meteen aangeven maar Emily houdt van schaken, lekker eten en muziek beluisteren. Ze studeerde Schone Kunsten aan de UCLA maar gaf die studie op om zich helemaal te kunnen concentreren op haar carrière als model. Toch verslindt ze nog steeds boeken, houdt ze van tekenen en verzamelt ze kunst.
Haar haar, haar obsessie
“Ik vind het superspannend en ben apetrots dat ik gekoezen ben als Kérastase-ambassadrice. Haar is voor mij een essentiële manier om me te uiten. Ik hou van schoon haar, haar met textuur, haar dat natuurlijk aanvoelt en waardoor ik meteen meer zelfvertrouwen krijg. Mijn haar is voor mij de weerspiegeling van mijn innerlijke kracht. Het is geen opsmuk, maar een manier om mezelf te uiten en voor mezelf te leren opkomen. Dat geldt volgens mij voor alle vrouwen. Haar staat voor zoveel vrouwelijkheid en empowerment. Vrouwen kunnen ermee bepalen wat ze willen zijn. Daarom is alleen het beste genoeg.”, zegt de kersverse ambassadrice.
Kérastase werd in 1964 opgericht en groeide uit de wereldwijde nummer 1 in het segment van haarverzorging.