De ondernemende vrouw achter de mooie creaties van JEFF? Dat is Victoria, een jonge, enthousiaste vrouw vol ideeën. Vijf jaar geleden stapte ze mee in de zaak van haar ouders die in 2002 een kledinglijn op de markt brachten met fancy truien. Wij ontdekten in een interview hoe haar leven er nu uitziet.
In 2013 stapte jij mee in project JEFF. Vertel eens iets over dit merk?
JEFF Brussels is een vrouwenkledingmerk, het merk dat mijn ouders in 2000 hebben opgericht. Onze hoofdactiviteit is de distributie van onze kledinglijn in meer dan 130 Belgische en 200 wereldwijde multi brand stores. Maar we hebben ook net onze e-shop gelanceerd met de mooiste stukken uit de collectie, die wereldwijd verkrijgbaar zijn.
Je werkt samen met je ouders, het is dus eigenlijk een familiebedrijf. Welke voordelen kunnen jullie hieruit halen denk je?
Er wordt mij vaak verteld dat het niet gemakkelijk moet zijn om met je ouders te werken. In het begin moesten we er inderdaad aan wennen, vooral omdat er ook nog 5 anderen mensen bij ons werken. Iedereen moest zijn plaats vinden maar uiteindelijk viel alles in zijn plooi.
Het is voor mij een troef om met mijn familie te werken, vooral bij het maken van collecties. We zijn erg aanvullend: ik breng vooral de ‘young touch’ in het bedrijf, ik duw vaak mijn ouders in een richting die ze zonder mij misschien niet hadden genomen. Ze hebben meer dan 25 jaar ervaring in het bedrijfsleven en zij passen ook mijn onervaren ideeën soms aan. Het belangrijkste is dat wij goed praten met elkaar en dat lukt!
Je bent in een groot avontuur gestapt. Wat heeft jou overtuigd om die stap je wagen?
Ik herinner me nog toen ik klein was dat ik mijn middagen in de showroom doorbracht, terwijl ik snoepjes at met de klanten. Ik keek graag naar de nieuwe collectie en gaf toen mijn ongezouten mening al.
Aan het einde van mijn journalistieke studies, had ik de keuze om aan te sluiten bij mijn ouders of niet. Wat mij motiveerde was gewoon het feit dat dit beroep op mijn lijf geschreven staat. Het is een levensritme waar ik van hou: we reizen veel, we ontmoeten veel mensen, we stellen onszelf voortdurend in vraag en we vervelen ons nooit. Het is een familiezaak en ik ben trots op wat mijn ouders gedurende 18 jaar hebben gerealiseerd. Ik zou nog trotser zijn moest ik het merk kunnen overnemen en op termijn kunnen evolueren.