Niemand minder dan Riccardo Tisci, voormalig hoofdontwerper bij Givenchy, treedt in de voetsporen van Christopher Bailey als Chief Creative Officer bij Burberry.
Riccardo Tisci leerde de knepen van het vak bij Givenchy en blies het indommelende luxehuis nieuw leven in met zijn donkere en sensuele collecties. Al snel werd hij een favoriet van heel wat sterren waaronder Madonna, Meryl Streep en de Kardashian-clan.
Eind vorig jaar kwam er aan Tisci's twaalfjarige carrière bij het merk een einde toen zijn contract niet werd verlengd. De Italiaan zal zijn eerste collectie voor Burberry komende september voorstellen.
Geen verrassing
"Riccardo is een van de meest getalenteerde designers die er vandaag zijn. Zijn ontwerpen kenmerken zich door een hedendaagse elegantie en zijn talent om streetwear te combineren met high fashion is erg relevant voor de luxe-consument", verklaart algemeen directeur Marco Gobbetti zijn keuze voor de Italiaan. Dit komt niet als een verrassing, aangezien Gobetti in 2005 de toen nog relatief onbekende Tisci bij Givenchy binnenhaalde om het verstofte modehuis een nieuw elan te geven.
Tisci neemt het roer over van Christopher Bailey, die onlangs nog zijn zeventienjarige carrière bij Burberry afsloot met een opvallende collectie gewijd aan de LGBTQ+gemeenschap.