“Een sterke aanwezigheid op Instagram kan dromen waarmaken, ik wil daarbij helpen.”

Wat Chen op de modeweken zoekt, buiten een connectie teweeg brengen tussen ’s werelds meest gevierde model en The Bachelor? “Voor mij is dit dé uitgelezen kans om al mijn contacten te ontmoeten. Mensen van over de hele wereld zijn hier die ik normaal enkel via Direct Message kan spreken, maar ik nu in levenden lijve kan ontmoeten. Mijn team en ik zijn altijd op zoek naar jong talent en een manier om die een duwtje in de rug te geven. Ik heb mensen die specifiek op zoek gaan naar make-up artists, naar hair stylists, naar activisten en nog anderen naar beloftevolle labels. Zo heb ik bijvoorbeeld het Deense merk Saks Pott leren kennen, ze maken waanzinnige mantels, en heb ik hun creatief team hier in Parijs uitgenodigd voor een gesprek. Een groot deel van mijn job is het opsporen van deze ‘verborgen’ kleintjes” en hen een stem te geven.” Ik wil weten hoe die zogenaamde kleintjes hun stem kunnen laten horen tussen al het kabaal dat op Instagram heerst? “Het aller-belangrijkste, en knoop dit goed in de oren, is authentiek zijn; je eigen invalshoek te vinden en daar ook trouw aan vasthouden. Heb je een hele droge humor? Laat maar horen! Zie je het leven door een poëtische bril? Laat je gaan! Ikzelf ben heel ironisch en lach graag met het leven, ik denk dat mijn 500,000 volgers eerder daarvoor dan voor mijn persoonlijke stijl op mijn feed komen. Het is trouwens niet omdat je in de mode zit, dat je enkel en alleen kleren moet posten. Ik smijt Instagram vol met mijn boekentips, recepten, leuke en minder leuke momenten met de kids en huishoudelijke drama’s. Ik denk persoonlijk niet te lang na over de perfectie van wat ik post: als mensen op zoek gaan naar prachtig gecureerde beelden, kunnen ze een koffietafelboek kopen. Heb je soms de indruk dat je iemand persoonlijk kent door hem of haar te volgen? Dat is hét teken dat hij goed bezig is!“