Oh, baby, baby! Geloof het of niet: Britney Spears is de ster uit de nieuwe campagne van Kenzo. Een gewaagde keuze die op de redactie voor heel wat uiteenlopende meningen zorgde.
Britney Spears mag dan wel de regerende Queen of Pop zijn, een fashion queen kan de zangeres met voorliefde voor tank tops, loeistrakke mini-jurken, Uggs en kitscherige podiumpakjes bezwaarlijk genoemd worden. En toch werd net zij door Carol Lim and Humberto Leon uitgekozen als gezicht van de nieuwe ‘La Collection Momento’ van Kenzo. Met deze throwback collectie collectie wil het ontwerpersduo hulde brengen aan Kenzo Jeans dat in 1986 het levenslicht zag. In de jaren 80 hield Britney Spears het naar eigen zeggen vooral bij uit de kluiten gewassen strikken op het hoofd, maar erg vond ze dat niet. “Het was best verfrissend om je geen bal aan te trekken van wat mensen van je kleding vonden.” Een attitude die ze met deze nieuwe collectie en bijhorende campagne graag nieuw leven in blaast.
Hoewel Spears in het verleden al te zien was in campagnes voor Skechers en het kledinglabel Candie’s, is het de eerste keer dat ze voor een écht high fashion merk op de foto mocht gaan. Fotograaf van dienst Peter Lindbergh schoot de beelden in de straten van Parijs waar ze – zo zegt ze zelf – aanvankelijk wat onwennig poseerde in hoge dijlaarzen, korte sweater (yup, de navelpiercing is er nog steeds!) en een jeansjasje. “Ik ben het gewoon van in een studio te poseren of in een afgesloten ruimte te poseren. Het voelde dus nogal vreemd om in die gewaagde kledij over straat te lopen maar de beelden zijn heel cool geworden.” Dat Britney in Las Vegas bijna vijf jaar lang in weinig meer dan een slipje en een glitterbeha over het podium krolde, lijkt de blondine met het mooiste buikje uit de popgeschiedenis even vergeten te zijn.