Denimlovers, goed nieuws! Het Antwerpse jeanslabel Eat Dust lanceert dit voorjaar EIN-DE-LIJK een dameslijn. Dit is waarom we nu al zot zijn van Girls of Dust.

De beste ideeën ontstaan boven een frisse pint, zei onze bompa altijd. Zo ging het ook met Rob Harmsen en Keith Hioco, toen die in 2010 hun denimlabel Eat Dust bedachten. Allebei werkten ze in de creatieve sector, respectievelijk bij Eastpak en Lee Jeans, maar de goesting om hun eigen label te beginnen werd die bewuste avond op café plots erg groot. Hun gedeelde liefde voor zware motors, tattoos, rock ‘n roll én jeans bracht hen al gauw bij het concept van East Dust: een mix van denim, workwear en streetwear. ‘Eat Dust’ verwijst naar de kwaliteit van de stoffen, maar heeft ook iets heerlijk rebels.

Eat-Dust_Girls-of-Dust_Denim_jeans_modelabel_jeanslabel_duurzaam_1

De denimbroeken en -jasjes worden voornamelijk in Portugal geproduceerd, in kleine familiebedrijven waar de werknemers fair behandeld en betaald worden. In het begin werkte het duo met Japanse denim, intussen laten ze hun stoffen in Italië maken. Dichter bij huis en dus een kleinere ecologische voetafdruk. Rob en Keith dragen duurzaamheid hoog in het vaandel en ontwerpen veelal seizoenloze collecties. Ook de Antwerpse reder Christian Cigrang, die ook in ondermeer Christian Wijnants, A.F.Vandevorst en Band of Outsiders investeert, gelooft in het jeansconcept van de twee bikers en stapte afgelopen november mee in hun verhaal.

Deze zomer lanceren ze eindelijk ook een dameslijn: Girls of Dust. In de collectie vind je broeken, jasjes, parka’s, hemden, overalls en rokken in heerlijke kwaliteit aan een eerlijke prijs. Black Keys frontman Dan Auerbach was al fan, wij nu ook!

En jullie?