Je oude vertrouwde beautyblender heeft een nieuwe beste vriend.
Opschudding in de beautywereld. Meer dan tien jaar nadat de OG BeautyBlender op de markt kwam, lanceert het Amerikaanse merk nu een foundation. Een (langverwachte) logische stap, want het roze eitje en foundation horen bij elkaar zoals ‘gin & tonic’. De ‘Bounce Liquid Whip Long-Wear Foundation‘ is – naast de nieuwe beste vriend van je eitje – een luchtige foundation met een matte, fluweelzachte finish. De textuur is ‘buildable’, wat zoveel wil zeggen dat het product in verschillende laagjes kan aanbrengen, naargelang de gewenste dekking. De foundation is in 32 verschillende tinten verkrijgbaar en oprichtster Rea Ann Silva maakte er een punt van dat er ook voldoende opties voor donkere en olijfkleurige huidtypes geformuleerd werden.
Controverse
Alle goede bedoelingen ten spijt kreeg BeautyBlender vlak na de lancering van het gamma heel wat kritiek over zich heen. Zo waren verschillende beauty influencers het erover eens dat sommige tinten veel te oranje waren en dat er van de diversiteit niet al te veel sprake was. Uiteindelijk bleek het een filter te zijn die de kleuren negatief beïnvloedde. Toch meent beauty influencer Jeffree Star dat heel wat tinten erg gelijkaardig zijn en het donkere gamma ondervertegenwoordigd zijn.
De ‘Bounce Liquid Whip Long-Wear Foundation‘ kost 40 dollar (34,50 euro) en is verkrijgbaar bij Sephora. Of de foudantions ook bij ICI Paris XL (waar BeautyBlender verkocht wordt) verkrijgbaar zullen zijn is nog niet bekend.
LEES OOK:
BeautyBlender brengt een cleansing tool op de markt
Dit zijn de meest inclusieve foundations op de markt