En omdat sharing nu eenmaal gelijkstaat aan caring, kan jij de Boy de Chanel-producten van je lief natuurlijk ook gewoon zelf gebruiken.
Chanel lanceert een make-uplijn die zich enkel op mannen richt en de meningen zijn verdeeld. Sommigen prijzen het Franse huis om het feit dat ze make-up voor mannen toegankelijk willen maken, anderen voelen maar weinig voor de ‘marketingstunt’. Zij vinden dat make-up per definitie genderneutraal is en er bijgevolg geen onderscheid tussen producten voor mannen en vrouwen gemaakt moeten worden. Bij Chanel zien ze het zo: “net zoals Gabrielle Chanel zich liet inspireren door de gardrobe van mannen om kleding voor vrouwen te ontwerpen, haalt Chanel nu de mosterd bij de leefwereld van vrouwen.”
De verpakkingen van de producten uit de ‘Boy de Chanel-lijn (een verwijzing naar Coco Chanels grote liefde Boy Capel) mogen dan wel een mannelijke uitstraling hebben (clean design, mat en marineblauw) maar een beetje beautyliefhebber herkent foundations, wenkbrauwpotloden en lippenbalsems die je ook in het reguliere beautysegment vindt. De met hyaluronzuur verreikte vloeibare foundation bevat een SPF25 en is verkrijgbaar in acht verschillende tinten. Het beperkte aantal beschikbare tinten doet vermoeden dat het transparante formules betreft die bij verschillende huidtinten passen. Om hun wenkbrauwen in vorm te kammen en bij te kleuren, kunnen Chanelminnende boys een beroep doen op een van de vier wenkbrauwpotloden. Tot slot bevat de collectie een hydraterende balsem met een matte finish.
Bekijk hier alle producten uit de Boy de Chanel-collectie
De ‘Boy de Chanel‘-collectie is deze week gelanceerd in Azië, vanaf november zijn de producten verkrijgbaar in de Belgische e-boutique.