Eerst en vooral omdat de campagne een groep mensen centraal plaatst waarvan wij maar wat graag deel zouden uitmaken. Amber Valletta, Carolyn Murphy, Adwoa Aboah, … De familiekiekjes werden genomen door niemand minder dan Mario Sorrenti.
Together
Voor de nakende herfst/winter mikt Mango op authenticiteit, gezien door de lens van de Italiaanse fotograaf Sorrenti, die een intieme ode aan de familie brengt. Onder de naam "Together" legt de campagne gezellige momenten vast uit het dagelijks leven van enkele sterke karakters.
Mario Sorrenti aarzelde niet om zijn eigen familieleden in te schakelen om gestalte te geven aan de clan. Zijn kinderen, zijn zus Vanina, zijn dochter en haar echtgenoot namen deel aan het avontuur en voelden zich blijkbaar goed in hun sas aan de zijde van skatelegende Steve Olson, de artieste Langley Fox en stilisten Zoe Bedeaux en Helena Tejedor. Een kleurrijke bende, solidair verenigd in tijd en ruimte ...
Teruggeflitst naar de jaren 70
Alle aandacht gaat naar de kleding (daar draait het tenslotte allemaal om): grof breiwerk, ronde halzen, bewerkt denim, … De collectie speelt met texturen en symbolische prints uit de seventies. We krijgen dikke stoffen te zien, doordachte snits en vooral een typisch kleurenpalet met veel oker, rood en oranje. De stijlen zijn al net zo gevarieerd als de mensen die ze dragen: lange luchtige hippiejurken en oversized broekpakken met olifantenpijpen die net zo goed voor hem als voor haar kunnen. Je kunt immers alles tegelijk zijn als je dat wilt…
De comeback van tailoring
Die geweldige pakken met hun ongelooflijke snits blijven indruk maken. Tailoring is een trend die regelmatig opnieuw opduikt in de modewereld, maar de retrotwist van deze collectie is toch wel bijzonder: opvallende schouders, wijd uitlopende broeken, ribfluweel, azuurblauw, vrouwelijke kledingstukken als een volmaakte echo bij de herenlijn, geïncarneerd door Adrien Brody waarbij zijn liefde voor viervoeters centraal staat. Wisten jullie dat hij meerdere honden adopteerde? Dat maakt hem in onze ogen nóg aantrekkelijker.
De must-haves van de collectie
Niet alleen de pakken schitteren in deze collectie. Ook de breed zittende mantels en korte jekkers in dikke wol zijn onweerstaanbaar. Effen of geruit – deze winterse topstukken voelen zich opperbest in onze garderobes en in dit retrodecor.
Hoe geraken we ooit terug in 2018 na deze inspirerende campagne? Gewoon, via de winkeldeur!
Dit artikel kwam tot stand in nauwe samenwerking met Mango.
shop.mango.com