Oktober is traditiegetrouw borstkankermaand. Ook dit jaar zijn er heel wat mogelijkheden om Think Pink en verschillende andere goede doelen te ondersteunen. Door te shoppen bijvoorbeeld!
Sinds 1985 staat oktober volledig in het teken van borstkanker en worden initiatieven als Think Pink, Pink Ribbon en de Breast Cancer Research Foundation in de spotlights gezet. Steeds meer (beauty)bedrijven beslissen om vrouwen wereldwijd te steunen door een deel van hun winst af te staan aan het goede doel. Wil ook jij je steentje bijdragen? Via deze beautyproducten doneer je een percentage aan onderzoek naar of stichtingen voor vrouwen met borstkanker.
ghd x Pink Ribbon collectie
Voor het negentiende (!) jaar op rij al, lanceert ghd een roze collectie in oktober ten voordele van Pink Ribbon. De stylingtools worden voor de gelegenheid in een roze jasje gestopt en dragen de boodschap ‘TAKE CONTROL NOW’, om vrouwen eraan te herinneren elk jaar een check-up te doen van hun borsten. Per verkochte tool in België gaat €10 naar Pink Ribbon.
Estée Lauder x Pink Ribbon
Naar goede gewoonte neemt Estée Lauder het voortouw in de steun van vrouwen met borstkanker. Vanaf oktober stopt het beautymerk haar revolutionaire Advanced Night Repair serum in een roze jasje en lanceert het de BCRF Lipstick Collectie, maar daar blijft het niet bij: voor elk verkocht product gaat 20% naar het Breast Cancer Research Foundation om onderzoek te financieren en een einde te maken aan borstkanker.
Essentiel Antwerp x Hadassah Emmerich turtleneck
In het kader van Breast Cancer Awareness Month werkt Essentiel Antwerp samen met de Brusselse kunstenares Hadassah Emmerich om exclusieve items, geïnspireerd op borsten, te creëren. 20% van de opbrengst wordt geschonken aan Pink Ribbon. De collab bevat onder meer een turtleneck met een print geïnspireerd op Emmerichs schilderij ‘Oben Ohne’, letterlijk vertaald als ‘topless’. Het staat voor de viering van de borsten als een krachtig wapen in de strijd tegen regressie, conservatisme en vrouwenhaat.
Hunkemöller roze lingerie
Ook dit jaar steunt Hunkemöller Pink Ribbon door een deel van de opbrengst van de verkoop van de fuchsia Bessie-set te doneren. Het doel van dit initiatief is om essentiële steun te bieden aan alle vrouwen die op enig moment in hun leven te maken kunnen krijgen met borstkanker, in welke vorm dan ook. De set bestaat uit een beha, verkrijgbaar voor €32,99, en twee soorten slips: een Brazilian voor €17,99 en een string voor €15,99.
Clinique ‘Great Skin, Great Cause’ Moisture Surge crème
Op zoek naar een dagcrème die je huid de hele dag voedt én waarmee je goed doet? Met de opbrengst van deze bestseller, de Clinique Moisture Surge, zal het merk €11,50 doneren aan de Breast Cancer Research Foundation.
CKS Capsulecollectie
Om Pink October te eren, heeft CKS een capsulecollectie ontworpen met Pink Ribbon. Of je nu op zoek bent naar een T-shirt, trui, shirt, pet of sokken, deze exclusieve collectie zit vol details die het symbolische patroon en de boodschap van het roze lintje weerspiegelen. CKS doneert 15% van de opbrengst van elk item in deze collectie aan Pink Ribbon.
Aveda Hand Relief
Aveda’s Limited-Edition Hand Relief vochtinbrengende crème helpt de huid voeden op een zachte manier. Zoals alle Aveda-producten is de handcrème vegan en cruelty-free. En, zoals alle Aveda producten, is de handcrème vegan en cruelty-free. Ter ondersteuning van de borstkankermaand, schenkt Aveda €10 van de aankoopprijs aan onderzoek via de Breast Cancer Research Foundation.
Orta Store muts en sjaal
Het Brusselse Orta lanceert een aantal roze stukken die speciaal zijn gemaakt om de strijd tegen borstkanker te steunen: een babyroze sjaal met een bijpassende muts en een charmante gebloemde sjaal met de inspirerende boodschap ‘La vie en rose’. 10% van de verkoop van deze items wordt rechtstreeks gedoneerd aan de Jules Bordet vereniging.
Pink Gellac Empowered Pink gelnagellak
Om Pink Ribbon te ondersteunen lanceert Pink Gellac een Limited Edition gelpolish met de toepasselijke naam: ‘Empowered Pink’ . De gelpolish is een transparante lak met het herkenbare Pink Ribbon logo: het roze lintje. Het lintje is het internationale teken voor bewustmaking, de roze kleur verwijst naar borstkanker.
Diamanti per Tutti x Marie Martens
Diamanti Per Tutti nodigde Martens uit om twee speciale items te co-ontwerpen: een juwelen pouch en een betekenisvolle ketting. De pouch valt op door zijn ‘boobilicious’ design en is gemaakt van zacht roze leer met ton-sur-ton suede details. De ketting is gemaakt van 925 sterling zilver en verguld met een laagje 18 karaat roségoud, geelgoud of witte rhodium. Een witte natuurlijke diamant maakt het af. Van de verkoop van de juwelen pouch en de ketting – evenals Martens’ gehele BOOBS-collectie – wordt 10% gedoneerd aan lokale organisaties die onderzoek doen naar borstkanker.
Victoria armbandje
Het Belgische juwelenmerk Victoria Benelux steunt de strijd tegen borstkanker met een prachtige roze geweven armband die de hele maand oktober verkrijgbaar is voor €20. Bestel het via een Victoria adviseur en alle winst gaat rechtstreeks naar de Think Pink-vereniging.
Kusmi Tea x Pink Ribbon thee
Kusmi Tea komt met een groene thee met munt en roos in een limited edition roze blikken doos versierd met borsten. Het bekende theemerk draagt zo haar steentje bij aan de strijd tegen borstkanker, want maar liefst 100% van de opbrengst gaat naar de Pink Ribbon Association.
Label K x Know Your Lemons
Gedurende de hele maand oktober, ter ere van de campagne voor borstkanker, doneert het Belgische sieradenmerk Label K €1 voor elke bestelling die geplaatst wordt aan de vereniging ‘Know Your Lemons’. Deze organisatie zet zich onvermoeibaar in voor een rechtvaardige voorlichting over borstgezondheid en de bevordering van de vroegtijdige opsporing van borstkanker.